OFICIAL: Totul despre noul Mercedes-Benz E-Class Coupe

Noul Mercedes-Benz E-Class Coupe a fost dezvăluit oficial. După ce v-am prezentat deja primele imagini, a sosit momentul să descoperim secretele tehnice ale noului model.

Noua generație E-Class Coupe va putea fi admirată în premieră de publicul internațional la Salonul Auto de la Detroit, în ianuarie, însă, designul exterior nu mai este demult o surpriză. Noul E-Class Coupe este un melanj reușit între liniile grațioase ale fratelui mai mare S-Class Coupe și proporțiile mult mai agresive ale mai micului C-Class Coupe.

Două dintre detaliile definitorii ale noului E-Class Coupe sunt omagiu adus precedentei generații: montantul central este absent, iar cel de-al doilea geam lateral este divizat în două segmente distincte. Dacă vechiul E-Class Coupe era înrudit cu C-Class, noul model este bazat pe versiunea cu ampatament alungit a platformei modulare MRA, partajată cu sedanul E-Class.

Dimensiunile exterioare poziționează, de asemenea, extrem de explicit noul E-Class Coupe în segmentul mare: lungime 4,83 m, lățime 1,86 m, înălțime 1,43 m. Astfel, noul model este cu 10 cm mai lung, cu 8 cm mai lat și cu 3 cm mai înalt decât predecesorul său, oferind mai mult spațiu pentru pasagerii celor două locuri individuale din spate (ampatament de 2,87 m, cu 11,3 cm mai generos).

Garda la sol a fost coborâtă cu 15 mm, comparativ cu E-Class sedan. Standard se oferă suspensie non-adaptivă Direct Control, opțional fiind oferită suspensia adaptivă Dynamic Body Control, cu trei setări distincte (Comfort, Sport, Sport+). Tot opțional, noul E-Class Coupe poate specificat și cu suspensia pneumatică adaptivă AIR BODY CONTROL, care oferă cinci, în loc de trei setări pentru tăria amortizoarelor: Comfort, Eco, Sport, Sport+ și Individual. Sistemul Dynamic Select de configurare a motorului și transmisiei este standard (patru moduri de condus – Comfort, Eco, Sport, Sport+, Individual).

mercedes-benz-e-class-coupe (2)

Și la interior, influențele venite din partea noului E-Class sedan sunt evidente. Filozofia Widescreen Cockpit a fost preluată ad-literam și de noul E-Class Coupe, planșa de bord fiind dominată de cele două display-uri TFT (opționale) de 12,3 inch, încadrate de aceeași ramă. Standard se oferă un display central de 21,3 cm și un ecran de 17,8 cm, încadrat de ceasuri de bord analogice.

Tot de la E-Class sedan au fost adoptate și comenzile Touch Control grefate pe volan – șoferul poate controla sistemul Command sau informațiile afișate pe display-ul din spatele volanului prin simple mișcări de tip swipe. Un singur detaliu diferențiază E-Class Coupe de fratele cu patru portiere: prizele de aer rotunde, ce decorează zona centrală a bordului, au un design diferit, imitând silueta unor turbine – soluție afișată și de S-Class Coupe. Sistemul multimedia Command poate fi accesat și în modul tradițional, prin intermediul controller-ului rotativ sau al comenzilor vocale Linguatronic.

La debut, vor fi disponibile trei versiuni pe benzină (E 200, E 300, E 400 4Matic) și una diesel (E 220 d). Cutia automată cu 9 trepte 9G-Tronic va fi standard pentru toate versiunile.

În prim plan se va afla noul motor diesel L4 de 2,0 litri, cu 194 CP (E 220 d), creditat cu un consum mediu de numai 4 l/100 km. Gama de motorizări alimentate cu benzină este compusă din două versiuni ale motorului L4 turbo de 2 litri, cu 184 CP/300 Nm sau 245 CP/370 Nm, la care se alătură motorul turbo V6 cu 333 CP/480 Nm, oferit exclusiv cu tracțiune integrală.

mercedes-benz-e-class-coupe (4)

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Kia EV AutoExpert

KIA EV – Corida electrificării

Kia a ales arena de corida din Taragona (Catalunia) pentru a da drumul la o întreagă turmă modernă de tauri electrici, care

Scroll to Top