Sebastien Ogier a pilotat perfect pe probele de sâmbătă obținând victoria în Rally Guanajuato Mexico, un raliu scurtat ca urmare a extinderii pandemiei coronavirus (Covid-19).Organizatorii raliului, cu sprijinul FIA, al echipelor și al pomoter-ului WRC au luat decizia de a scurta evenimentul ca urmare a restricțiilor de călătorie impuse – datorită pandemiei cu virusul COVID-19 – ultima probă desfășurată fiind Rock&Rally Leon de sâmbătă noapte.
Ogier lider după primele două zile ale Raliului Mexic 2020
După ce a preluat ștafeta de lider încă de vineri dimineță, francezul a gestionat corect cursa pe o vreme caniculară menținându-și permanent Toyota Yaris în fruntea clasamentului.
În timp ce rivalii săi au întâmpinat diverse probleme, Ogier a fost imperturbabil, câștigând raliul cu un avans de 27,8s față de pilotul Hyundai i20, estonianul Ott Tanak, actualul campion mondial.
În urma acestui succes, el își adaugă în palmares cea de-a șasea victorie în Mexic, prima obținută pentru Toyota Gazoo Racing team.
„O victorie este o victorie desigur, dar aceasta este diferită de oricare alta. Vreau să mulțumesc echipei mele – au făcut un lucru fantastic.” A spus la final Ogier.
Momentele importante ale raliului
Tanak a trebuit să se mulțumescă cu locul secund. Dacă nu ar fi fost avaria la suspensie, cauzată de o ușoară ieșire în decor vineri dimineață, estonianul s-ar fi aflat cu siguranță în postura de favorit la victorie.
Campionul en-titre ce pilotează acum pentru Hyundai a fost autorul unei fantastice curse de revenire, depășindu-l în final pe Teemu Suninen în după-amiaza zieli de sâmbătă.
Suninen a pierdut peste 10 secunde în acest duel, mulțumindu-se în final cu treapta a treia a podiumului, acumulând puncte importante în campionat după un weekend dificil pentru echipa M-Sport Ford. Coechipierul său, Esapekka Lappi a abandonat într-un mod dramatic când Fiesta sa a luat fos pe cea de-a șaptea probă specială a raliului.
„Este până la urmă mai mult decât am sperat de la acest raliu, Am demonstrat că avem un ritm bun și am stat departe de probleme. În final am pierdut o frânare ceea ce practic ne-a scos din joc. Dar chiar și așa nu cred că l-am fi învins pe Ott.” A spus el.
Elfyn Evans, care pilotează de anul acesta pentru Toyota a încheiat pe locul 4 la 35,5s diferență de ultima treaptă a podiumului.
Câștigător al etapei precedente, Raliul Suediei, galezul nu a putut ține pasul cu liderii de-a lungul acestui weekend chinuindu-se să „curețe” drumul în ziua de vineri. A avut în final 1m07,1s față de coechipierul său Kalle Rovanpera, care a acumulat aici o experiență valoroasă, la debutul său pe macadam cu Toyota Yaris.
Thierry Neuville a avut un weekend complicat. În ciuda unor probleme tehnice care l-au scos din joc vineri, el a revenit sâmbătă în foță, câștigând cinci probe speciale la volanul mașinii sale i20.
Pontus Tidemand a încheiat topul primilor șase, câștigând clasa WRC2 cu 1m57,7s avans fașă de rusul Nikolay Gryazin.
Victoria la WRC3 i-a revenit lui Marco Bulacia, clasat la 1min10,5s în spate, avansul total față de următorul clasat, chilianul Emilio Fernandez fiind de peste 4m11,1s.
Sursa: wrc.com; Foto: RedBull Content