Opel – 150 de ani de la înființare, 100 de ani de prezență în România

Fabrica Opel de la Rüsselsheim a sărbătorit 150 de ani de la înfiinţarea companiei. Aflat în apropiere de Frankfurt, oraşul este locul unde Adam Opel a pus bazele fabricii sale de maşini de cusut în 1862, şi unde şi astăzi organizaţia îşi are sediul central.

Fabrica Adam Opel AG din Rüsselsheim construieşte modelele Insignia (sedan, hatchback şi Sports Tourer) şi Astra hatchback, ambele câştigătoare ale raportului DEKRA privind calitatea. Spaţiul, una dintre cele mai moderne fabrici de automobile din lume, a fost inaugurat în 2002, iar în urmă cu doi ani a sărbătorit producerea modelului cu numărul 16 milioane.

Marca sărbătoreşte în acest an şi în România: îndelungata prezenţă a Opel pe piaţa românească este documentată de o reclamă publicată de un reprezentant al mărcii într-un ghid auto publicat în 1912.

Alfred E. Rieck, Vicepreşedinte Opel/Vauxhall pentru Vânzări, Marketing şi Servicii Post-Vânzare, spune despre această aniversare: “Unul din punctele forte ale Opel este faptul că marca este adânc înrădăcinată în mijlocul societăţii, peste tot în Europa. În urmă cu un secol şi jumătate, Adam Opel punea bazele afacerii sale la Rüsselsheim, în Germania, iar cincizeci de ani mai târziu o reprezentanţă românească făcea publicitate modelelor Opel de la biroul din Bucureşti. A face captivanta tehnologie germană disponibilă publicului larg este un lucru apreciat de clienţii noştri de-a lungul deceniilor, iar noile noastre produse vor continua această tradiţie”.

Cartea în care a fost publicată pagina de reclamă se numeşte „Călăuza tuturor drumurilor din România” şi a fost editată cu ajutorul Ministerului Lucrărilor Publice, întrucât cuprinde indicaţii de traseu între oraşele ţării.

Societatea Anonimă de Comerţ cu sediul în Bucureşti, str. Smârdan nr. 10, publica în această lucrare o reclamă la produsele Opel pe care le comercializa:

„Reprezentanţa Generală pentru România a fabricei OPEL – Rüsselsheim a/M pentru automobile de orice fel.
Cel mai robust şi Cel mai sigur automobil pentru toate scopurile.
Succesele Automobilelor Opel se ţin lanţ ! După Victoria în cursa de rezistenţă a Automobilului Suedez, Gothenburg-Stockholm, 1014 km prin ghiaţă şi zăpadă vine succesul fenomenal în Cursa Internaţională din Alpii Austriaci pe 2400 km. Singurul Team Opel ajunge fără puncte rele la destinaţie.”
Hotărându-vă pentru automobilul Opel veţi face alegerea cea mai nemerită!
Recomandam pentru sezonul de iarnă „Chassiurile Opel” cu Limuzinele demontabile foarte elegante confecţionate la făbrici de caroserii de primul rang.
Atelierul de Reparaţii şi Garajul le avem: în Strada Fabrica de Chibrituri, no. 15.
Serviciu prompt şi foarte culant.”

„Suntem entuziasmaţi de sincronizarea acestor anivesări, dar mai ales de ceea ce reprezintă un secol de prezenţă a mărcii în România”, consideră Cristian Milea, Opel Country Director România. „Anunţul din 1912 surprinde o promisiune pe care marca o respectă – acum, ca şi atunci. La 100 de ani de la acea reclamă, Opel comercializează în România Maşina Anului în Europa, modelul electric cu autonomie extinsă. Revoluţionarul Ampera este un etalon al nivelului tehnologic atins de Opel.”

La momentul publicării, în 1912, Opel sărbătorește cea de-a cincizecea aniversare și mașina cu numărul 10.000 părăsește linia de producție. Bazându-se pe experiența unui incendiu major care avusese loc cu un an înainte, inginerii din Rüsselsheim dezvoltă „Pompa de incendiu motorizată“ pentru brigada de pompieri a fabricii, iar modelul timpuriu al unității de incendiu este comercializat cu succes în orașe. În acelaşi an, este lansată o nouă navă amiral: un autovehicul cu o putere substanțială de 40/100 CP și patru cilindri.

Istoria Opel are numeroase momente de tangenţă cu România, într-un secol de prezenţă neîntreruptă. Unul dintre ele este angajarea lui Aurel Vlaicu la fabrica de la Rüsselsheim, în calitate de inginer. Aviatorul român a lucrat la Opel în 1908, după finalizarea studiilor tehnice de la Budapesta şi Munchen, iar documentul care doveşte acest lucru este fişa sa medicală. În 1908, acest serviciu dedicat angajaţilor fusese deja externalizat de Opel unui furnizor profesionist. Documentul aparţine Muzeului Aviaţiei din Bucureşti şi este expus în spaţiul dedicat lui Vlaicu.

La 75 de ani de la acest moment, legendarul echipaj format din Walter Röhrl şi Joachim Berger sărbătoreşte în Piaţa Scânteii de atunci victoria în Raliul Dunării. În 1973, mii de bucureşteni au întâmpinat echipa de pe Opel Ascona A. Câştigătorul avea să declare pentru revista Autoturism, redactorului Dumitru Lazăr: „Raliul Dunării din acest an a fost, sub aspectul traseului, cea mai grea competiţie la care am luat parte vreodată, mai grea chiar şi decât Raliul Poloniei de anul trecut, în care au luat startul peste 60 de echipaje şi n-au trecut linia de sosire decât… cinci! Să nu credeţi că n-am avut emoţii. Nu mi-a fost frică de adversari, ci de propria-mi maşină, mă temeam să n-o distrug. Pe parcursul raliului am schimbat zece amortizoare”, a declarat Röhrl pentru publicaţia românească.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top