Opel ADAM S este un model care dă şi mai multă culoare gamei nebune din portofoliul Opel. ADAM este un automobil care-ţi poate oferi aproape orice, din punct de vedere vizual şi lifestyle dar, era uşor dator la capitolul motorizări şi comportament rutier. Declinaţia S vine să şteargă neajunsurile trecutului şi să pună un ghimpe în coasta lui MINI Cooper.
Poate pare că m-am aruncat cu ultima afirmaţie dar nu este aşa. Ambele sunt modele care atrag priviri, care asigură un impact vizual deosebit la momentul apariţiei pe stradă şi care dau de înţeles că este vorba despre proprietari cărora nu le este teamă să fie în centrul atenţiei.
Ca şi aspectul exterior, interiorul lui ADAM este teren de joacă pentru cel care face configurarea. În cazul lui S avem parte în plus de inscripţiile normale pentru un model special, de un joc de elemente tipice S, cum ar fi volanul bicolor, care nu a fost foarte pe placul meu însă, dar şi de nişte scaune sport (Recaro) din care n-aş mai fi coborât.
Asta pentru că noul ADAM S este un automobil estrem de plăcut, mult mai echilibrat decât ar părea la prima vedere şi cu potenţial dinamic sporit. Ţinuta de drum este lăudabilă şi la pachet cu direcţia precisă, comunicativă, m-a făcut să mă întreb pe toată durata testului din împrejurimile oraşului spaniol Bilbao de ce oare nu au avut curaj cei de la Opel să-l trimită la luptă cu emblemă OPC.
Motorul supraalimentat de 1,4 pune sare şi piper acolo unde lipsea la ADAM, adică la capitolul performanţă. Cei 150 CP sunt suficienţi să te poarte până la o viteză maximă de 210 km/h, cu prima sută atinsă în 8,5 secunde. Nu e ceva de speriat, dar modul în care ˝aleargă˝ ADAM S până acolo este extrem de incitant, mai ales pentru ocupantul locului stânga faţă.
Mai multe despre testul nostru cu Opel ADAM S găsiţi în numărul 158 al Revistei AutoExpert, aflat acum pe piaţă.