Opel Ampera este proiectat să ofere toate beneficiile unui autovehicul electric, eliminând în acelaşi timp grijile legate de autonomie.
Versiunea de serie a modelului Opel Ampera a avut premiera mondială la Salonul Auto de la Geneva 2011. Spre deosebire de alţi producători, Opel oferă modelul Ampera la un preţ uniform de 36.050 de euro (preţ recomandat, fără TVA) în toată Europa. Întrucât nivelurile de echipare diferă de la piaţă la piaţă, preţurile pot să difere în funcţie de ţară.
Lista de preţuri Opel Ampera elimină orice confuzii specificând costul total al autovehiculului și al bateriei. Versiunea de serie nu diferă de standardele impuse în timpul fazei de dezvoltare. Cu un sistem de propulsie electrică unic ce asigură o accelerare energică, un nivel înalt de rafinament și toate beneficiile unui autovehicul propulsat electric, modelul Ampera cu cinci uși oferă spaţiu pentru patru pasageri și un portbagaj voluminos.
Opel Ampera este primul autovehicul electric fără emisii din Europa adecvat pentru călătoriile de zi cu zi. Spre
deosebire de un autovehicul electric cu baterie convenţional, modelul Ampera elimină grijile legate de autonomie. Bateria poate fi reîncărcată în aproximativ 4 ore la o tensiune de 230 V conectând sistemul de încărcare integrat la o priză electrică menajeră standard.
Opel Ampera – Viitorul prezent
Deoarece bateria poate fi reîncărcată într-un mod convenabil, majoritatea modelelor Ampera pot fi propulsate în permanenţă de baterie. În cazul unei călătorii mai lungi, motorul pe benzină poate extinde autonomia totală până la peste 500 de kilometri dacă rezervorul este plin.
Motorul electric de 111 kW/150 CP generează un cuplu instant de 370 Nm. Acesta îi permite modelului Ampera să accelereze de la 0 la 100 km/h în aproximativ nouă secunde și să atingă o viteză maximă de 161 km/h. Prin intermediul butonului „Drive Mode” (mod de conducere) de pe consola centrală, șoferul are posibilitatea să aleagă între modurile Normal, Sport, Mountain (montan) sau City (urban). Aceste moduri optimizează managementul energiei în funcţie de condiţiile predominante de conducere și de drum.