Opel democratizează conceptul de mașină electrică cu Ampera-e, fratele mai mic al lui Ampera. Opel Ampera-e promite una dintre cele mai mari autonomii din segment, totul la un preț extrem de accesibil.
Cu dimensiuni de clasă mică și alură de MPV, Ampera-e se laudă cu cinci locuri și un portbagaj comparabil cu cel al modelelor din segmentul C. Noul model electric de la Opel este, în esență, corespondentul european al lui Chevrolet Bolt, prezentat în ianuarie, la Salonul Auto de la Detroit.
Noul Opel Ampera-e va fi animat de un motor electric de 204 CP și 360 Nm. Suficient pentru ca bariera de 50 km/h să fie atinsă în 3,2 secunde, viteza maximă fiind estimată la 150 km/h. Repriza de la 80 la 120 km/h durează 4,5 secunde.
Bateriile Li-Ion de ultimă generație sunt montate sub podea, pentru o repartiție ideală a maselor. Acestea cântăresc 440 kilograme, puțin peste un sfert din cele 1.600 kilograme ale mașinii. Un ciclu rapid de încărcare al bateriilor (80%) durează 30 minute și asigură o autonomie de aproximativ 144 kilometri. Opel nu a anunțat autonomia maximă, însă, aceasta ar putea depăși 300 km, Chevrolet Bolt fiind creditat la acest capitol cu 320 km.
Opel are planuri mărețe în ceea ce privește extinderea gamei în direcții revoluționare, nu mai puțin de 29 de modele complet noi urmând să vadă lumina zilei în următorii patru ani. Iar Ampera-e este unul dintre ele.