Face lift-ul implementat pe Antara are rolul de a-l transforma într-o opțiune serioasă pe piața europeană a SUV-urilor.
În multe cazuri, ideea de face lift în cazul unui automobil se rezumă în principal la modificări de ordin estetic, completate de mici revizuiri ale platformei tehnologice. Opel s-a dezis de această tendință și a plusat la partea de tehnică. Schimbările sunt importante și au vizat mai toate sistemele și subansamblurile automobilului, consemnându-se un adevărat transplant tehnologic. Din punct de vedere al aspectului exterior, diferențele mai evidente sunt în partea frontală, unde avem parte de un nou design pentru faruri, spoiler și grila calandrului. Modificări discrete se consemnează și la spatele SUV-ului, toate acestea, în ansamblu, reușind să contureze o imagine mai matură și mai impunătoare pentru un model care oricum se bucura de un aspect atractiv.
La interior se remarcă noul aspect al indicatoarelor de bord, materialele de calitate superioară comparativ cu varianta pre-face lift, sau eliminarea manetei clasice a frânei de mână și înlocuirea ei cu un buton de acționare, care permite apariția unui nou spațiu de depozitare structurat inteligent, pe două niveluri, intre scaunele față. Antara se poate transforma astfel într-o gazdă foarte primitoare pentru cinci pasageri, iar portbagajul spațios le permite acestora să fie generoși când vine vorba de bagajele necesare.
Cu simț de răspundere
Alt aspect care îmbunătățește confortul la bordul noului Antara, și pe care oficialii Opel au pus accent la conferința de prezentare din Austria, a fost perfecționarea semnificativă a izolării fonice la interior, care permite ca zgomotul perceput de ocupanți să fie cu peste 50% mai mic. Și sistemul de suspensie a fost revizuit radical primind noi componente. Comportamentul său pe tot parcursul buclei austriaco-ungurești pe care s-a desfășurat testul, a fost foarte bun, orientat mai ales spre confort, decât spre dinamism, absolut normal în cazul unui automobil ce intră de obicei în serviciul unei familii. Direcția, revizuită și ea, se comportă bine, fără a oferi totuși cel mai bun feedback posibil.
Modificări importante s-au întreprins și sub capotă. Antara se prezintă la startul celei de-a doua părți a ciclului său de viață cu trei motorizări complet revizuite, care respectă normele de poluare Euro 5. Este vorba de fapt, de o motorizare pe benzină de 2,4 litri ECOTEC, 167 CP și de o unitate diesel de 2,2 litri, oferită în două variante de putere, 163 CP și 184 CP. De asemenea, când vine vorba de transmisii, există posibilitatea de a opta fie pentru o transmisie manuală cu șase trepte, fie pentru una automată cu același număr de trepte.
Drumeția austriacă
Am avut ocazia să testăm în jurul Vienei, atât o variantă pe benzină AWD, cu transmisie manuală, dar și o configurație diesel 184 CP automată. Motorul pe benzină beneficiază de tehnologia ECOTEC, dar în ciuda capacității cilindrice mari, nu imprimă mașinii un comportament pe cât de vioi te-ai aștepta. Cuplul motor este livrat progresiv, fiind nevoie de creșterea turației pentru atingerea valorilor sale superioare, fiind vorba de o unitate aspirată. Chiar și așa, consumul extraurban înregistrează cifre bune pentru gabaritul Antarei și nu depășește cu mult valoarea de 7,4 l/100 km declarată de Opel. O parte din merit îi revine transmisiei manuale bine etajate.
Mai apropiate de dorințele actuale ale utilizatorilor de SUV-uri în Europa, vor fi motorizările diesel. Varianta testată beneficia de rezerve însemnate de putere, care sunt exploatate corespunzător chiar și prin intermediul transmisiei automate. Ușor zgomotos, dar în schimb plăcut, atât în cazul deplasărilor urbane, dar mai ales la drum lung. Modificările substanțiale suferite de unitatea diesel au avut ca efect obținerea unor valori foarte bune ale caracteristicilor dinamice, dar și în ceea ce privește consumul de combustibil.
Tracțiunea integrală gestionată electronic, transmite în mod normal cuplul motor în totalitate către puntea față, dar când sunt sesizate modificări de aderență, până la 50% din acesta este redistribuit progresiv către puntea spate. Am apucat să experimentăm comportamentul acestui sistem pe un drum șerpuit de macadam, acoperit cu pietriș, unde sistemele electronice de control a tracțiunii și stabilității îi completau excelent funcționarea optimă.
În România, Antara va fi disponibil pornind de la un preț de 21.515 Euro cu TVA pentru versiunea 2,4 FWD, manuală, versiune de echipare Essentia, în vreme ce versiunea de top va costa 32.250 Euro cu TVA (2,2 CDTi AWD, automat, echipare Cosmo).
Date tehnice: | Opel Antara |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 2.2 D ECOTEC |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1880/2530 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4596/1850/1717 |
Ampatament | 2707 |
Volum portbagaj [l] | 475 (1575) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 2.2 D ECOTEC |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 2231 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 135(184)/3800 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 400/2000 |
Cutie de viteze | Automata/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 191 |
0-100 km/h [s] | 10.1 |
Consum urban/extra/mixt | 10.3/6.4/7.8 |
Emisii CO2 [g/km] | 205 |