Ce faci atunci când vrei să treci peste neajunsurile unui motor clasic pe benzină, dar nu îți permiți un diesel?
- Design exterior placut
- tinuta dinamica echilibrata sport/confort
- calitatea interiorului in jumtatea superioara a segmentului
- Echipare standard modesta
- ergonomie slaba
- vizibilitate deficitara
În primul rând consulți cu atenție lista de motorizări. Undeva în a doua jumătate a coloanei pe care scrie benzină se află câteva motoare a căror cilindree nu anunță performanțe deosebite (de obicei sub 1.600 cmc), dar care merită atenția ta. În cazul Opel vorbim despre două motoare, unul de 1.4 l cu două versiuni de putere (120 CP/140 CP) și unul de 1.6 l și 180 CP.
Plecând de la premisa că nu vizezi performanțele dinamice în defavoarea consumului alegerea ideală este unitatea de 1.4 l și 140 CP. Pentru 160 de euro în plus față de cel de 120 CP, plusul de putere este binevenit, mai ales că nu aduce de la sine decât o penalitate insignifiantă în materie de consum.
Coincidență sau nu, cel mai nou membru al flotei de presă Opel este chiar un Astra cu motorul 1.4 T de 140 CP. Nici că se putea o scuză mai roșie de atât pentru un test.
Cu excepția culorii, aleasă foarte inspirat de altfel, primul lucru care îți atrage atenția este timbrul sonor de-a dreptul interesant odată ce treci de 2.000 rpm. În teorie ai putea să ții acul sub această valoare pentru a accesa cuplul maxim, dar ar fi păcat să nu te bucuri de unul dintre avantajele principale ale motoarelor turbo pe benzină.
Spre deosebire de un diesel clasic, cu al său clănțănit metalic și plafonare la peste 3.000 rpm, un motor turbo pe benzină oferă cuplu pe o plajă mult mai largă și un sound rafinat către sportiv. Cu toate că, în cifre seci, oferă mai puțin cuplu decât omologul său 1.7 CDTI, în oraș motorul turbo este mai plăcut în exploatare deoarece nu implică la fel de multe schimbări de treaptă. Sigur, consumul este mai mare (aproape 10 l în oraș, 7.5 l afară), dar prețul de achiziție este și el considerabil mai mic (-1.330 euro față de 1.7 CDTI/110 CP).
În rest, șasiul putea fi mai dinamic, iar butoanele de pe consolă ceva mai puține și mai bine grupate, dar pe total impresia generală rămâne una pozitivă. Dacă nu ai în plan mai mult de 15.000 de km pe an, acest motor merită prima opțiune.
Date tehnice: | Opel Astra |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1.4 TURBO |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1320/1925 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4420/1815/1510 |
Ampatament | |
Volum portbagaj [l] | 370 (1235) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1.4 TURBO |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 1364 |
Sistem alimentare | injectie directa+turbo |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 103(140)/4900 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 200/1850 |
Cutie de viteze | Manuala/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 202 |
0-100 km/h [s] | 9.9 |
Consum urban/extra/mixt | 8/4.7/5.9 |
Emisii CO2 [g/km] | 139 |