Deşi este ultima versiune de caroserie lansată, Astra sedan are propria lui personalitate şi una foarte bine conturată.
Astra, modelul Opel aflat la a patra generaţie, se poate bucura mai nou şi de versiunea sedan, completând astfel gama Astra de caroserii – hatchback, Sports Tourer şi GTC. În multe cazuri, o nouă versiune de caroserie derivată din “varianta mamă” nu este cea mai reuşită încercare (vezi Tiida sau 206 sedan ) însă inginerii Opel au pariat pe cartea norocoasă.
Pot spune că Astra sedan, privit din lateral, arată chiar mai bine decât hatch-ul. Cert este că portbagajul nu a fost aruncat la întâmplare, rezultatul fiind o siluetă de coupe cu patru uşi. Aceeaşi senzaţie se păstrează şi când discutăm de soluţiile inteligente de ancorare din portbagaj, foarte utile când aveţi spre exemplu de transportat sacoşele de cumpărături.
O altă noutate în acest test este şi propulsorul diesel 1,7 litri şi 110 CP ecoFlex. Construit în ciuda petroliştilor şi a celor care lucrează cu cifre, acesta se potriveşte cu proporţiile gamei şi principalul său scop este să consume cât mai puţin. Nu am vrut să credem fişa tehnică, şi l-am testat în condiţii normale de trafic, aproximativ 700 de km. Acesta este uşor zgomotos la relanti şi în primul sfert al turometrului însă ne-a recompensat cu un consum mixt de numai 5,2 litri pentru 100 km parcurşi. Surpriza vine de la treapta a şasea etajată lung pe care nu o recomandăm decât în cazul mersului pe autostradă.
Drumul naţional a scos în evidenţă etajarea cutiei de viteze care putea fi o idee mai bună şi sistemul de frânare calibrat corect. Scaunele profilate şi foarte comode ne-au permis să devorăm km fără pauze nejustificate. În spate, bancheta poate acomoda până la trei persoane cu suficient spaţiu atât la nivelul capului cât şi a genunchilor.
Prin oraş, sistemul Start/Stop îşi face treaba, dar intervine în anumite cazuri mult prea devreme (s-a întâmplat să oprească motorul, iar maşina a mai parcurs încă un metru din inerţie). Una peste alta, Astra sedan reuşeşte să aibă propria personalitate care vine la pachet cu o ofertă mai mare de spaţiu pentru bagaje (plus 90 de litri faţă de hatchback ) dar şi cu un propulsor diesel bine setat pentru nevoile unui familist convins.
Date tehnice: | Opel Astra Sedan |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1.7 CDTI ecoFlex |
Nr. usi/locuri | 4/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1430/2005 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4658/1814/1500 |
Ampatament | |
Volum portbagaj [l] | 460 () |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1.7 CDTI ecoFlex |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 1686 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 81(110)/4000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 300/2000 |
Cutie de viteze | Manuala/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 206 |
0-100 km/h [s] | 11.3 |
Consum urban/extra/mixt | 5.2/4.1/4.5 |
Emisii CO2 [g/km] | 119 |
Cel mai relevant premiu european din industria auto – Car Of The Year – a ajuns la etapa finaliste. Cei…
Euro NCAP a dat publicității rezultatele unui nou set de teste de siguranță care au vizat modelele Cupra Tavascan, MG…
HORSE Romania, parte a companiei HORSE, la rândul său divizie a HORSE Powertrain Limited, entitatea formată de grupurile Renault, Geely…
Compania chineză CATL, cel mai mare producător de baterii din lume, este dispusă să construiască o fabrică în SUA dacă…
Grupul Volkswagen și-a majorat cu 16% investiția în startup-ul Rivian ce produce vehicule electrice, ajungând la un total de 5,8…
Un studiu realizat de compania de cercetări de piață Rho Motion arată că vânzările mondiale de vehicule complet electrice și…
Acest site utilizeaza cookies.
Leave a Comment