A devenit unul dintre primele modele break electrice de pe piață. Deja poate fi comandat în Germania, având un preț de pornire de 43.490 de euro. Am luat contact cu Opel Astra Sports Tourer Electric la IAA München.
Pe înțelesul tuturor, e vorba de Astra break cu propulsie electrică. Standard, modelul vine cu aer condiționat, iluminare integrală cu LED și două ecrane cu diagonale de 10 inchi . Prețul în Germania este de 43.490 de euro. Peste acestea, cel mai înalt nivel de echipare, GS, aduce scaune certificate AGR, pilot automat adaptiv inclusiv pentru ambuteiaje, sistem de camere la 360 de grade și jante din aliaj, de 18 inchi. Elementele negre, precum carcasele oglinzilor și plafonul, întregesc latura sportivă a lui GS. Prețul acestei versiuni este de 46.490 de euro, în Germania.
Dincolo de aspirațiile eco sau sportive, electrica afișează un gabarit mare, pe care îl pune în slujba utilității. Dimensiunile de 4,64 x 1,86 x 1,48 m creează o idee despre spațiul interior. Volumul portbagajului este de 516 l și ajunge la 1553 cu bancheta rabatată. Marginea de încărcare a portbagajului este la 60 cm deasupra solului, facilitând manevrarea bagajelor.
Citește pe AutoExpert ➡ Acesta este Opel Astra Electric hatchback 💡
Sistemul Intelli-Drive 2.0 vine cu o noutate remarcabilă. La acționarea semnalizării, se asigură și schimbă banda singur. Iar pilotul automat adaptează automat viteza la limitele impuse de lege.
Sistemul de propulsie este cunoscut de la celelalte modele electrice ale Grupului PSA. Acesta include un motor electric care produce 156 CP și 270 Nm, trimițându-i către puntea față. Dată fiind greutatea relativ mică pentru un astfel de autoturism, 1760 kg, viteza maximă a lui Opel Astra Sports Tourer Electric atinge 170 km/h.
Citește pe FloteAuto ➡ Anul ăsta, în București vor circula 100 de autobuze electrice 💡
Bateria are o capacitate brută de 54 kWh (50,8 netă). Astfel, autonomia în regim WLTP atinge 413 km, datorită consumului mediu de 15 kWh/100 km. Există trei moduri de conducere, Eco, Normal și Sport. La golirea bateriei, încărcătorul on-board permite încărcarea cu până la 100 kW, fiind astfel suficientă o jumătate de oră pentru a încărca bateria la 80%. La prizele de curent alternativ, bateria se încarcă cu până la 11 kW.
Dacă ajungi la IAA Munchen 2023, caută Opel Astra Sports Tourer Electric la standul Opel din oraș. În cel din hala principală, aflată la complexul Messe se află doar conceptul Opel Experimental, cel din pozele de mai sus.