Opel Corsa-e Rally, primul automobil electric pentru raliuri

Opel Corsa-e Rally

Automobilul 100%  electric de competiție se bazează pe modelul de serie Opel Corsa-e, care poate fi deja comandat în România în versiunea de stradă. Corsa-e Rally a fost prezentat în premieră mondială în cadrul Salonului Auto Internațional (IAA) de la Frankfurt (12-22 septembrie 2019).

Din 2020, Opel și ADAC vor inaugura ADAC Opel e-Rally Cup, prima competiție monomarcă pentru autovehicule electrice din lume. Cu această nouă Cupă, Opel și ADAC își continuă parteneriatul de succes din ultimii ani, – ADAC Opel Rallye Cup – și care a reprezentat rampa perfectă de lansare pentru aproximativ 100 de tineri piloți de raliu din 18 țări.

Opel Corsa-e Rally

Cei mai rapizi dintre aceștia și-au etalat talentul și la nivel internațional în cadrul competiției ADAC Opel Junior Rallye. Tinerii piloți Opel au câștigat campionatul european de patru ori consecutiv (2015 – 2018) cu un autovehicul Opel ADAM R2.

Noul Opel Corsa-e va înlocui acum modelul ADAM în cadrul raliurilor. Noul model de competiție dezvoltă o putere de 100 kW (136CP ) și generează un cuplu de 260 Nm la plecarea de pe loc.

„Corsa-e este un autovehicul electric pentru toată lumea – complet adecvat pentru utilizarea zilnică și absolut accesibil, atribute valabile și pentru întrecerile sportive. De asemenea, noul Corsa-e este plăcut la condus și deosebit de dinamic. Pornind de la autovehiculul de serie, suntem primul producător auto din lume care dezvoltă un autovehicul electric de raliu”, a afirmat Michael Lohscheller, CEO-ul Opel.

Opel Corsa-e Rally

ADAC Opel e-Rally Cup se va desfășura concomitent cu etapele din Campionatul de Raliuri al Germaniei și al altor evenimente selectate. Competiția este programată să înceapă în vara anului 2020. Cel puțin zece etape de calificare, de preselecție, se vor derula pe parcurul anului pentru a se intra din 2021 în așa numitul „Super
Sezon”.

„Prin ADAC Opel E-RallyCup, aducem pentru prima dată propusia electrică în sportul de masă și venim în special, în sprijinul piloților aflați la început de carieră. Conceptul inovator și colaborarea cu Grupul PSA deschide noi posibilități pentru noi, în special pentru susținerea tinerilor piloți. Sunt sigur că ADAC Opel  E-Rally Cup va duce sportul cu motor electric dincolo de granițele Germaniei.” Hermann Tomczyk, președintele ADAC Sport

Conceptul este structurat pe ideea unei piramide de sprijin pentru piloții tineri și ca o nouă ediție a programului de succes ADAC Opel Rallye Academy, inaugurat în 2016. Peste 1.000 de tineri și-au manifestat interesul pentru acest program unic de selecție, care i-a propulsat pe cei mai talentați participanți în cadrul ADAC Opel Rallye Cup.

Opel Corsa-e Rally

Acest concept de succes va fi continuat și extins în primul eșalon internațional al acestui sport. Opel este primul producător auto din lume care oferă un vehicul electric cu baterie pentru întrecerile sportive de tip raliu.

După absolvirea academiei și participarea la ADAC Opel e-Rally Cup, cei mai buni tineri piloți vor participa la Campionatul European de Raliuri pentru Juniori cu noul Opel Corsa R2.

„Opel are o tradiție îndelungată în cadrul campionatelor de raliuri”, a declarat Lohscheller. „Ne amintim cu mândrie de numeroasele succese, inclusiv șapte titluri de campioni europeni și un titlu mondial în 1982 obținut de Walter Röhrl și Christian Geistdörfer la bordul unui autovehicul Opel Ascona 400. Acum facem un pas înainte cu propulsia electrică, iar fanii vor fi uimiți de performanța autovehiculului nostru participant la e-Rally Cup”.

Opel Corsa-e Rally

Dezvoltarea autovehiculului Opel Corsa-e Rally continuă într-un ritm rapid la Rüsselsheim. 15 autovehicule sunt planificate pentru ediția 2020/2021 a ADAC Opel e-Rally Cup.

Prețul acestor autovehicule oferite de Opel Motorsport va fi puțin sub 50.000 € (net).

Date tehniceOPEL Corsa-e Rally
Modelversiune ADAC Cup
Motor electricsincron
Putere maximă100Kw/ (136CP)
Cuplu maxim260Nm
Transmisie Tracțiune pe puntea față cu diferențial
Torsen
SuspensieSuspensie pentru raliu: McPherson cu
articulații sferice uniball în față
Roți7 x 17; ET20
Direcțieservodirecție electrică
FrâneEtriere de frână cu 4 pistoane. Discuri
față 332×28 mm, discuri spate 264×12
mm, ventilate la interior.
Reglare hidraulică a presiunii
de frânare pe roțile din spate,
sistem adaptat pentru recuperarea energiei.
. Frână de mână cu acţionare
hidraulică.
ConstrucțieCaroserie ușoară, cu celulă de
protecție integrată
Protecție în partea inferioară a
caroseriei pentru motor și transmisie
Extinctor pentru incendii electrice,
baterie (standard)
Elemente de fixare cu eliberare rapidă
pentru capota motorului și hayon
Sisteme de controlESP, controlul tracțiunii (TC) și ABS
dezactivat
Afișaj specific curselor auto cu
dispozitiv de înregistrare date
Sistem de avertizare privind protecția
la înaltă tensiune (HV)
Opțional: computer de bord și
iluminare suplimentară
Dimensiuni Lxlxh(mm)4.060x 1.770 mm (cu 5,0 mm mai lat
decât autovehiculul de serie) x 1.440 mm cu 5,0 mm mai înalt decât autovehiculul de serie)
Ampatament (mm)2.540 (+ 2mm față de serie)
Masă (kg)1 400
Preț (euro fără TVA)aproximativ 50 000euro

 

Opel România – parteneriat extins pentru SuperRally

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top