Automobilul 100% electric de competiție se bazează pe modelul de serie Opel Corsa-e, care poate fi deja comandat în România în versiunea de stradă. Corsa-e Rally a fost prezentat în premieră mondială în cadrul Salonului Auto Internațional (IAA) de la Frankfurt (12-22 septembrie 2019).
Din 2020, Opel și ADAC vor inaugura ADAC Opel e-Rally Cup, prima competiție monomarcă pentru autovehicule electrice din lume. Cu această nouă Cupă, Opel și ADAC își continuă parteneriatul de succes din ultimii ani, – ADAC Opel Rallye Cup – și care a reprezentat rampa perfectă de lansare pentru aproximativ 100 de tineri piloți de raliu din 18 țări.
Cei mai rapizi dintre aceștia și-au etalat talentul și la nivel internațional în cadrul competiției ADAC Opel Junior Rallye. Tinerii piloți Opel au câștigat campionatul european de patru ori consecutiv (2015 – 2018) cu un autovehicul Opel ADAM R2.
Noul Opel Corsa-e va înlocui acum modelul ADAM în cadrul raliurilor. Noul model de competiție dezvoltă o putere de 100 kW (136CP ) și generează un cuplu de 260 Nm la plecarea de pe loc.
„Corsa-e este un autovehicul electric pentru toată lumea – complet adecvat pentru utilizarea zilnică și absolut accesibil, atribute valabile și pentru întrecerile sportive. De asemenea, noul Corsa-e este plăcut la condus și deosebit de dinamic. Pornind de la autovehiculul de serie, suntem primul producător auto din lume care dezvoltă un autovehicul electric de raliu”, a afirmat Michael Lohscheller, CEO-ul Opel.
ADAC Opel e-Rally Cup se va desfășura concomitent cu etapele din Campionatul de Raliuri al Germaniei și al altor evenimente selectate. Competiția este programată să înceapă în vara anului 2020. Cel puțin zece etape de calificare, de preselecție, se vor derula pe parcurul anului pentru a se intra din 2021 în așa numitul „Super
Sezon”.
„Prin ADAC Opel E-RallyCup, aducem pentru prima dată propusia electrică în sportul de masă și venim în special, în sprijinul piloților aflați la început de carieră. Conceptul inovator și colaborarea cu Grupul PSA deschide noi posibilități pentru noi, în special pentru susținerea tinerilor piloți. Sunt sigur că ADAC Opel E-Rally Cup va duce sportul cu motor electric dincolo de granițele Germaniei.” Hermann Tomczyk, președintele ADAC Sport
Conceptul este structurat pe ideea unei piramide de sprijin pentru piloții tineri și ca o nouă ediție a programului de succes ADAC Opel Rallye Academy, inaugurat în 2016. Peste 1.000 de tineri și-au manifestat interesul pentru acest program unic de selecție, care i-a propulsat pe cei mai talentați participanți în cadrul ADAC Opel Rallye Cup.
Acest concept de succes va fi continuat și extins în primul eșalon internațional al acestui sport. Opel este primul producător auto din lume care oferă un vehicul electric cu baterie pentru întrecerile sportive de tip raliu.
După absolvirea academiei și participarea la ADAC Opel e-Rally Cup, cei mai buni tineri piloți vor participa la Campionatul European de Raliuri pentru Juniori cu noul Opel Corsa R2.
„Opel are o tradiție îndelungată în cadrul campionatelor de raliuri”, a declarat Lohscheller. „Ne amintim cu mândrie de numeroasele succese, inclusiv șapte titluri de campioni europeni și un titlu mondial în 1982 obținut de Walter Röhrl și Christian Geistdörfer la bordul unui autovehicul Opel Ascona 400. Acum facem un pas înainte cu propulsia electrică, iar fanii vor fi uimiți de performanța autovehiculului nostru participant la e-Rally Cup”.
Dezvoltarea autovehiculului Opel Corsa-e Rally continuă într-un ritm rapid la Rüsselsheim. 15 autovehicule sunt planificate pentru ediția 2020/2021 a ADAC Opel e-Rally Cup.
Prețul acestor autovehicule oferite de Opel Motorsport va fi puțin sub 50.000 € (net).
Date tehnice | OPEL Corsa-e Rally |
---|---|
Model | versiune ADAC Cup |
Motor electric | sincron |
Putere maximă | 100Kw/ (136CP) |
Cuplu maxim | 260Nm |
Transmisie | Tracțiune pe puntea față cu diferențial Torsen |
Suspensie | Suspensie pentru raliu: McPherson cu articulații sferice uniball în față |
Roți | 7 x 17; ET20 |
Direcție | servodirecție electrică |
Frâne | Etriere de frână cu 4 pistoane. Discuri față 332×28 mm, discuri spate 264×12 mm, ventilate la interior. Reglare hidraulică a presiunii de frânare pe roțile din spate, sistem adaptat pentru recuperarea energiei. . Frână de mână cu acţionare hidraulică. |
Construcție | Caroserie ușoară, cu celulă de protecție integrată Protecție în partea inferioară a caroseriei pentru motor și transmisie Extinctor pentru incendii electrice, baterie (standard) Elemente de fixare cu eliberare rapidă pentru capota motorului și hayon |
Sisteme de control | ESP, controlul tracțiunii (TC) și ABS dezactivat Afișaj specific curselor auto cu dispozitiv de înregistrare date Sistem de avertizare privind protecția la înaltă tensiune (HV) Opțional: computer de bord și iluminare suplimentară |
Dimensiuni Lxlxh(mm) | 4.060x 1.770 mm (cu 5,0 mm mai lat decât autovehiculul de serie) x 1.440 mm cu 5,0 mm mai înalt decât autovehiculul de serie) |
Ampatament (mm) | 2.540 (+ 2mm față de serie) |
Masă (kg) | 1 400 |
Preț (euro fără TVA) | aproximativ 50 000euro |
Opel România – parteneriat extins pentru SuperRally