Tot mai multe mărci auto își stabilesc date clare privind trecerea la o gamă de produse 100% electrică. Opel este cel mai nou brand care anunță încheierea tranziției în 2028.
Michael Lohscheller, CEO al mărcii din cadrul grupului Stellantis, a anunțat ieri că Opel va deveni un brand electric pur în Europa până în 2028.
De asemenea, oficialul a declarat că producătorul va lansa o mașină complet electrică inspirată de modelul Manta al anilor 1970. „Modelul extrem de emoțional Manta revine într-o versiune complet electrică”, a menționat Lohscheller în timpul conferinței în care a fost dezvăluită noua strategie de electrificare a grupului Stellantis.
Opel devină marcă 100% electrică
Primele informații arată că urmașul electric al lui Manta va fi lansat pe piață la mijlocul deceniului, însă nu au fost oferite detalii. Totuși, o imagine de teaser care însoțea prezentarea online a dezvăluit o mașină sportivă cu logo-ul Opel luminat în centrul grilei închise.
Grupul Stellantis, din care fac parte mărci precum Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Citroen, Peugeot sau Opel a anunțat tot ieri că va dezvolta patru noi platforme electrice pentru mărcile sale. Acestea se numesc STLA Small, STLA Medium, STLA Large și STLA Frame și vor găzdui pachete de baterii care asigură o autonomie maximă cuprinsă între 500 km și 800 km.
Conform AutomotiveNews, marca Opel ar putea folosi platforma STLA Small, cea Medium vizând mai mult brandurile premium. Large și Frame sunt destinate strict mărcilor americane ale Stellantis.
Opel a mai anunțat oficial că dorește să intre pe piața din China în încercarea de a face din brandul german o marcă globală. Opel va comercializa pe piața chineză exclusiv modelele electrice.
”China este cea mai mare piață auto din lume și suntem siguri că vom crește profitabil acolo”, a declarat CEO-ul Opel Michael Lohscheller.
– EuroNCAP: patru stele pentru Opel Mokka și Renault Kangoo
– Opel Astra L: imagini cu noul model sub camuflaj