Primele motoare diesel lansate pe Insignia erau destul de generoase cu decibelii. Opel tocmai a adresat problema.
Pasiunea cumpărătorilor români pentru motoarele diesel se observă cel mai bine în clasa medie: peste 90% din aceste modele fac ce fac și ajung la pompele de motorină. Motorizările turbo pe benzină, deși nu duc lipsă de atuuri, pot fi căutate oricând la rubrica „și altele“ în statisticile de vânzări.
Trendul la nivel european este similar, motiv pentru care Opel a găsit de cuvință să își treacă motoarele diesel printr-un proces de rafinare. Cu riscul de a fi perceput drept cârcotaș, cam era nevoie. Deși se foloseau de standardul în materie de tehnologie (common rail), primele motoare diesel produse de Magna lucrau prea zgomotos până la 2.000 rpm și astfel puteau deveni obositoare, în special în oraș. Partea bună este că această particularitate mai puțin fericită a orientat mulți clienți spre motoarele turbo pe benzină, de altfel foarte reușite.
Ca să nu încurce merele cu perele, Opel a demontat cu atenție motorul, a schimbat tot ce făcea zgomot înăuntru și, ca un bonus, a lucrat și la antifonare.
Plusul de rafinament este evident chiar de la prima cheie, iar fondul sonor rămâne bun în creștere spre 2.000 rpm. Nu știu dacă i-aș acorda titlul de lider la acest capitol, dar e clar că Insignia a micșorat distanța față de concurență.
La pachet cu noul motor apare în oferta diesel și sistemul de tracțiune integrală, disponibil până acum exclusiv cu motorizările turbo pe benzină. Spre deosebire de alte sisteme similare din clasa medie, Adaptive 4×4 aduce în plus un diferențial cu alunecare limitată controlat electronic ce permite transferul de cuplu între roțile punții spate. Sună destul de pretențios într-o clasă în care clienții caută mai mult siguranța decât dinamică, dar discursul tehnic se verifică în realitate.
Sistemul reacționează foarte eficient pe suprafețe cu grad diferit de aderență și aduce un bonus considerabil atunci când forțezi la ieșirea din viraje. Până la un punct se potrivește mai bine cu personalitate unui motor pe benzină, dar eu nu l-aș ocoli nici în cazul dieselului.
Date tehnice: | Opel Insignia |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 2.0 CDTI |
Nr. usi/locuri | 4/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1660/2125 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4830/1855/1500 |
Ampatament | 2735 |
Volum portbagaj [l] | 500 (1015) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 2.0 CDTI |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 1997 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 118(160)/4000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 350/1750 |
Cutie de viteze | Manuala/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 215 |
0-100 km/h [s] | 10.2 |
Consum urban/extra/mixt | 7.8/4.8/5.9 |
Emisii CO2 [g/km] | 178 |