Probabil că va veni ca un șoc, dar în clasa medie există viață și după 2.0 diesel. Benzina se pregătește de relansare.
- Echipare standard generoasa
- design exterior reusit
- Consum prea mare de combustibil
- ergonomie precara a comenzilor
Acum trei-patru ani supraalimentarea motoarelor pe benzină părea o afacere demnă de motorsport. Asta până când Volkswagen a descoperit că le poate construi și monta pe modele de la Polo în sus. Cilindree scăzută, performanțe, consum și emisii mai bune prin simpla adăugare a unui element tehnic vechi de 20 de ani. Câteodată ideile bune sunt chiar sub nasul nostru.
Opel nu a stat nici el prea mult pe bară și odată cu lansarea berlinei de clasa medie Insignia oferă pe lângă clasicele unități aspirate și opțiunea unor motoare supraalimentate pe benzină. Din start, motoarele pe benzină aspirate au fost retrogradate la nivelul de opțiune de buget și nimic mai mult.
Pentru motorul turbo pe benzină de 2.0 l/220 CP inamicul numărul unu îl reprezintă alternativa diesel cu aceeași cilindree și 190 CP. Asta și preconcepția că un motor turbo pe benzină nu are ce căuta pe un sedan care nu are dungi pe capotă și evacuare sport.
La prima vedere benzinarul are două avantaje notabile, odată zgomotul redus și prețul mai mic în comparație cu alternativa diesel de 190 CP (cu 1.100 euro mai mic). Înainte să calculezi pe ce poți cheltui diferența de bani trebuie să te anunț că vorbim despre un consum urban care rareori scade sub 17 l/100 km.
Încă nu știu pe cine să dau vina, pe tracțiunea integrală, pe transmisia automată, pe greutatea de 1.700 kg sau pe traficul din Bucuresti. Indiferent, consumul este nejustificat de mare și greu de compensat de senzația de cuplu continuu pe care o oferă motoarele pe benzină.
Mai ales dacă te gândești că dieselul nu trece peste 10 l decât atunci când insiști cu tot dinadinsul. Înainte să uiți de motoarele turbo pe benzină aruncă un ochi peste indicativul 1.6 T/180 CP. Vei renunța la tracțiunea integrală, iar timpul până la sută va crește cu 1,1 secunde, în schimb vei vizita considerabil mai rar pompa. Și, da, cu toate acestea, consumul urban va fi cu 2-3 litri mai mare decât la un diesel echivalent, dar prețul, costurile de întreținere și performanțele dinamice sunt de partea lui.
Așadar, înainte să scoți banii pentru motorină cântărește bine alegerea, vremurile s-au schimbat.
Date tehnice: | Opel Insignia |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 2.0 Turbo |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1700/2135 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4830/1855/1500 |
Ampatament | 2735 |
Volum portbagaj [l] | 530 (1470) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 2.0 Turbo |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 1998 |
Sistem alimentare | injectie directa+turbo |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 162(220)/5300 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 350/2000 |
Cutie de viteze | Automata/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 239 |
0-100 km/h [s] | 7.9 |
Consum urban/extra/mixt | 14.4/7.1/9.8 |
Emisii CO2 [g/km] | 215 |