1979-1984: Opel Kadett D – Autovehiculul cu tracţiune pe puntea faţă
Cea de-a patra generaţie a modelul Kadett de după război a deschis o nouă eră a clasei autovehiculelor compacte în cadrul Opel. Primul model Opel cu tracţiune pe puntea faţă debuta la salonul auto IAA din 1979 sub forma modernului Kadett D. Designul era cu adevărat convingător. Deşi nou-venitul avea o lungime cu 126 mm mai mică decât modelul anterior, măsurând 3.998 mm, acesta beneficia de un interior mai lung şi oferea un spaţiu semnificativ mai mare decât majoritatea rivalilor. Însă nu numai configurația grupului motopropulsor şi şasiul cu punte spate cu bară de torsiune se îndepărtau de la tradiţie: modelul Kadett era echipat cu noul motor OHC de 1,3 litri care dezvolta o putere de 60 sau 75 cp. Revoluţia a continuat cu oferta de variante de caroserie. Pe lângă versiunea spaţioasă station wagon cu un volum de 1.425 de litri, Opel oferea doar versiuni fastback. În ianuarie 1983 a urmat modelul sportiv Kadett GTE, cu o viteză maximă de 187 km/h şi echipat cu un motor de 1,8 litri cu patru cilindri care dezvolta o putere de 115 cp. Printre alte modificări tehnice se numărau şasiul mai comprimat și mai jos, amortizoarele de direcţie noi şi discurile de frână ventilate intern la roţile din faţă. Din 1979 până în 1984 au fost produse 2,1 milioane de unităţi Kadett D.