1984-1991: Opel Kadett E – Campionul mondial al aerodinamicii
Cel de-al doilea model Kadett cu tracţiune pe puntea faţă, construit între 1984 şi 1991, a fost declarat „Autovehiculul anului 1984” şi a fost un câştigător absolut. Înregistrând vânzări totale de 3.779.289 de unităţi în perioada de producţie, Kadett E a fost cel mai bine vândut model Opel până în prezent şi a fost un adevărat campion mondial al aerodinamicii. Inginerii Opel au dat lovitura cu siguranţă în 1984. Bazat pe tehnologia modelului anterior, însă cu un design hatchback complet nou, modelul Kadett E avea să aibă o carieră spectaculoasă. Cu un coeficient aerodinamic de 0,39, Kadett D era deja cel mai bun din clasa sa, însă această performanţă a fost lăsată cu mult în urmă de succesorul său. După 1.200 de ore de reglări fine în urma testelor efectuate în tunelul aerodinamic, modelul E a atins un coeficient aerodinamic senzaţional de 0,32. Varianta sportivă GSi, cu un coeficient aerodinamic de 0,30 şi rezistenţă la înaintare de 0,57 m2, era cel mai aerodinamic model hatchback din lume. Clienţii au acceptat noul aspect după doar câteva luni, creând astfel o nouă poveste de succes, în 1987 înregistrându-se 625.000 de înmatriculări de autovehicule Kadett E noi în Europa. La această dată, versiunea station wagon devenise deja lider în clasa sa. Începând cu toamna anului 1985, varianta notchback a fost reintrodusă în gama de modele, prima dată de la modelul Kadett C. Mai mult, varianta sportivă GSi era o legendă în devenire. În 1987, când a fost lansat legendarul motor cu 16 supape, concurenții au rămas cu mult în urmă.
Continuă impresiile despre modelele nominalizate la cel mai relevant premiu european din industria auto – Car Of The Year. Am…
Suzuki a lansat oficial primul său vehicul electric de serie, eVitara, în cadrul unui eveniment desfășurat la Milano, Italia. Producția…
Continuă impresiile despre modelele nominalizate la cel mai relevant premiu european din industria auto – Car Of The Year. Am…
Raportul ACAROM cu privire la înmatriculările de autoturisme din octombrie 2024 arată o ușoară creștere față de aceeași lună din…
Producătorul chinez de celule pentru baterii SVolt renunță complet la planurile sale ambițioase pentru Europa. Decizia reprezintă un eșec major…
Producătorii chinezi de vehicule electrice se confruntă cu un declin în Europa pentru a treia lună consecutiv, deoarece creșterea tarifelor…
Acest site utilizeaza cookies.
Leave a Comment