Dacă BMW a creat M Performance, Opel a ales GSi pentru vârful de gamă al unui model. Mai sportiv, luxos și tehnologizat decât frații săi, așa s-ar putea rezuma caracterizarea acestuia, și este confirmat deplin în cazul Insigniei Grand Sport GSi.
Si este o siglă care, pe vremuri, era sinonimă cu cele mai rapide modele Opel, tradiția fiind începută în urmă cu 33 de ani, cu acel Kadett de 115 CP din 1984. Acum există versiunile OPC (Opel Performance Center) și, cum nimeni nu a vorbit despre faptul că GSi le va înlocui, avem de-a face practic cu vârful de gamă al unui model, botezat special, așa cum face și BMW cu M Performance.
În cazul noii generații a lui Insignia, avem de-a face cu variante pentru ambele versiuni de caroserie, Grand Sport și Sports Tourer și de două motorizări noi. Este vorba despre dieselul BiTurbo 2.0 de 210 CP și 480 Nm, respectiv un motor pe benzină turbo, cu cilindree similară, care oferă 260 CP și un cuplu maxim de 400 Nm în intervalul de la 2.500 la 4.000 rpm. Le-am pus la încercare în Provence, sub ochii atenți ai primului campion din istoria DTM, Volker Strycek, șeful OPC, care a supervizat dezvoltarea versiunii GSi și a și pilotat-o, la Nurburgring, obținând un timp cu 12 secunde mai bun decât al fostei generații OPC.
Garda la sol a fost coborâtă cu 10 milimetri comparativ cu celelalte versiuni ale Insigniei, mașina este mai ușoară cu 160 de kilograme față de vechea generație OPC, iar tehnologic vorbind este setată pentru a face performanță. Șasiul FlexRide, standard, controlează electronic amortizoarele și direcția, reducând la minimum mișcările caroseriei, iar unitatea de comandă calibrează permanent pedala de accelerație și modifică, în funcție de ritm, momentele de schimbare a treptelor transmisiei automate Aisin cu 8 rapoarte. Sunt disponibile trei moduri de rulare, Standard, Tour sau Sport, alegerea ultimelor două făcându-se prin intermediul unor butoane.
Tour amplifică senzația de confort, chiar și atunci când mașina este echipată, așa cum a fost în cazul nostru, cu jante de 20 de inch, însă dacă nu ai nevoie de modul Sport, care vine cu direcție și răspuns al accelerației mai precise, în traficul de zi cu zi, urban și interurban pe distanțe scurte/medii, modul Standard este o alegere potrivită. Chiar dacă direcția nu se întărește pentru a-ți da un sentiment deplin de control (nu o face, la nivelul așteptat, nici în celelalte moduri), foarte rapid vei descoperi că fie și cea mai mică mișcare a volanului este transmisă la roți.
Există și modul Competitiv, disponibil exclusiv pentru GSi, care se poate activa prin apăsarea dublă a butonului ESP și duce la anularea controlului tracțiunii. L-am testat pe circuitul de la Fontanage, acolo unde au fost dezvoltate pneurile Michelin Pilot Sport 4S, special concepute pentru acest model, și ne-a dat o doză superioară de adrenalină. Ruliul și-a făcut apariția, însă la un nivel care nu îngrijorează, și am avut posibilitatea de a simți deplin modul spectaculos în care-și face treaba sistemul de tracțiune integrală Twinster cu vectorizarea cuplului, unic în segment. Diferențialul convențional de pe puntea spate a fost înlocuit de două ambreiaje, cuplul fiind transmis nu doar față/spate ci și între roți, cu până la 100% pe una dintre ele, acționându-le independent.
Testul a presupus momente de slalom la viteze diferite, zone banking de pistă parcurse cu viteza minimă de 140 km/h sau secțiuni udate permanent (și afara era o temperatură de 0 grade) și ne-au permis să vedem cum diferențialul își face treaba deplin, eliminând practic subvirarea.
Cireșele de pe tort ale acestei versiuni sunt frânele Brembo, impecabile la frânările de urgență, și scaunele sport, dezvoltate special, care oferă o poziție și susținere laterală excelente. Remarcabil este că sunt mai ușoare decât un Recaro din Corsa OPC chiar dacă sunt reglabile electric inclusiv la nivel lombar și la pernele de susținere laterale, sunt încălzite, ventilate și oferă masaj.
DATE TEHNICE | Opel Insignia Gsi Grand Sport | |
---|---|---|
Model | 2.0 Turbo | 2.0 BiTurbo |
Motor/nr. cilindri | L4, turbo | L4, bi-turbodiesel |
Cilindree (cmc) | 1.998 | 1.956 |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 260/5.300 | 210/4.000 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 400/1.500-4.000 | 480/1.500 |
Transmisie | integrală | integrală |
Cutie de viteze | 8 trepte, automată | |
L/l/h (mm) | 4.910/2.093/1.445 | |
Ampatament (mm) | 2.829 | |
Volum portbagaj (l) | 490-1.450 | |
Masă la gol (kg) | 1.683 | |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 7,2 | 7,9 |
Viteză maximă (km/h) | 250 | 233 |
Consum urban/extr./mixt (l/100 km) | 11,2/7,1/8,6 | 9,2/5,7/7,0 |
Emisii CO2 (g/km) | 197 | 186 |
Preț (euro cu TVA) | 32.900 | 35.400 |
Marca Citroen a grupului Stellantis devine tot mai clar, de la un an la altul, un concurent pentru Dacia. Viitorul…
Procurorii americani investighează dacă Tesla a indus în eroare investitorii și consumatorii cu privire la capacitățile sistemelor sale Autopilot și…
Flota dumneavoastră de vehicule comerciale se confruntă zilnic cu provocări variate, astfel că fiecare vehicul trebuie să fie în stare…
Cel mai relevant premiu european din industria auto – Car Of The Year – a ajuns la etapa finaliste. Cei…
Euro NCAP a dat publicității rezultatele unui nou set de teste de siguranță care au vizat modelele Cupra Tavascan, MG…
HORSE Romania, parte a companiei HORSE, la rândul său divizie a HORSE Powertrain Limited, entitatea formată de grupurile Renault, Geely…
Acest site utilizeaza cookies.
Leave a Comment