Volkswagen nu şi-a lăsat fanii să aştepte foarte mult şi a venit cu un model care să completeze familia Passat. Este vorba de Alltrack, beneficiarul unui aspect ce face trimiteri la lumea off road, dar şi a unui system de tracţiune integral 4MOTION.
Noul model, derivate din versiunea de caroserie Estate, va lua un prim contact cu publicul la Salonul Auto de la Geneva. Cei de la Volkswagen promit că pe lângă un comportament lăudabil pe drumurile nu tocmai accesibile, noul Alltrack va oferi şi un confort deosebit şi o ţinută de drum interesantă, graţie sistemului de control al şasiului botezat DCC.
Din punct de vedere visual, Alltrack se deosebeşte de fraţii săi datorită noilor spoilere (cu ornamente inferioare cu aspect metalic) dar şi cu ajutorul ornamentelor laterale din plastic, ce îmbracă pragurile şi pasajele roţilor, o soluţie des uzitată în lumea off road pentru protejarea panourilor caroseriei. Pe plafon au fost montate bare de amarare, logo-ul Alltrack este present atât pe grila radiatorului cât şi pe hayonul portbagajului, jantele de 17 inch, oferite standard, au un design special (optional se pot allege roti de 18 sau chiar 19 inch), dar, cea mai importantă caracteristică este garda la sol mărită, până la 27,5 mm.
Pentru a respecta aspectul care promite mult, pe lângă sistemul 4MOTION, noul Alltrack va oferi un program cu presetări pentru condusul în off road, va fi echipat cu EDS (electronic differential lock), cu XDS+ şi va avea o capacitate de tractare de 2.200 kg (excepţie va face motorizarea TSI de 150 CP a cărei capacitate de tractare este de maxim 1.800 kg).
Ca dotări de infotainment vor fi disponibile cinci sisteme multimedia din care cumpărătorii să aleagă; acestea vor permite conexiuni de tip MirrorLink dar şi instalarea diverselor aplicaţii concepute pentru automobile, compatibile atât iOS cât şi Android. Ceasurile de bord pot fi înlocuite cu un display complet digital (Active Info Display), iar dintre dotările de siguranţă amintim head up display, Front Assist (asistent electronic la schimbarea benzii de rulare), Emergency Assist (sistem care poate opri automat autovehiculul), Traffic Jam Assist, Rear trafic alert (semnalizează apropierea vehiculelor din lateral în momentul în care se efectuează manevre cu spatele) sau Trailer Assist (sistem de asistare la tractarea unei remorci).
Pentru noul Alltrack, Volkswagen va oferi cinci motorizări noi cu injecţie directă de combustibil. Cele alimentate cu benzină, botezate TSI, vor produce puteri maxime de 110 kW (150 CP) şi 162 kW (220 CP), în timp ce versiunile mai potrivite unui Alltrack vor fi cele alimentate cu motorină, TDI, care vor oferi 110 kw (150 CP), 140 kW (190 CP) sau 176 kW (240 CP). Toate motorizările vor fi dotate standard cu sisteme stop-start şi de recuperare a energiei la frânare, iar toate vor respecta normele de poluare Euro 6.