Porsche lansează cel mai puternic element al gamei Panamera: cu 550 CP dintr-un V8 bi-turbo, Turbo S va teleporta patru pasageri până la 100 km/h în doar 3.8 secunde.
Noul Panamera Turbo S reprezintă o combinație unică de performanță si eficiență, dinamică si confort. Motorul V8 biturbo de 4,8 litri, furnizează 550 CP (410 kW), cu zece procente, sau 50 CP (37 kW), mai mult decât motorul modelului Panamera Turbo. În aceeasi notă, cuplul a crescut de la 700 la 750 Nm. În modurile “Sport” si “Sport Plus” ale pachetului standard Sport Chrono Package Turbo precum si în kick-down în modul normal, motorul cu opt cilindri furnizează un total de 800 Nm, cu ajutorul asa numitei funcții overboost.
Sistemul de propulsie stă la baza timpilor de sprint record obținuți de modelul de top al gamei Panamera. Grație sistemului Launch Control, viteza de 100 km/h (62 mph) este atinsă în 3,8 secunde; viteza maximă este 306 km/h (191 mph). În ciuda cresterilor de performanță, consumul de carburant rămâne la nivelul moderat oferit de Panamera Turbo – un alt exemplu al conceptului “Porsche Intelligent Performance”.
În ciclul NEDC acest Gran Turismo parcurge 100 de kilometri (62 mile) cu 11,5 litri de carburant. Consumul de carburant scade la 11,3 litri pentru 100 km (25 mpg imp) în condițiile în care automobilul este echipat cu anvelopele allseason de 19’’, cu rezistență optimizată la înaintare, dezvoltate pentru Panamera de către Michelin.
Performanțele crescute, în comparație cu Panamera Turbo, pot fi atribuite dezvoltării a două elemente principale: turbine îmbunătățite cu rotoare din titan-aluminiu si un sistem modificat de management al motorului. Utilizarea aliajului din titan si aluminiu reduce greutatea turbinelor si a rotorului compresorului. Aceasta înseamnă inerție redusă si astfel un răspuns optimizat si mai agil al motorului.
Chiar si pentru un model din clasa de lux, noul model de top Porsche din gama Panamera dispune de o echipare extrem de generoasă. Conform cu conceptul sportiv al modelului de înaltă performanță, Panamera, acesta dispune în echiparea standard de cele mai importante sisteme de control al dinamicii.
De exemplu, Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), un sistem activ de stabilizare a ruliului, împiedică, încă de la apariție, tendința autovehiculului de a se înclina în viraje, ceea ce sporeste, în egală măsură, agilitatea si confortul. Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) asigură distribuția variabilă a cuplului la roțile din spate, în combinație cu un sistem electronic de blocare a diferențialului spate, ceea ce oferă un nivel superior de tracțiune si astfel mai multă agilitate în orice situație de condus.
Direcția utilizează sistemul Servotronic, dependent de viteza automobilului. Sistemul Sport Chrono Package Turbo, care, la apăsarea butonului suplimentar “Sport Plus”, ajustează suspensia si propulsia, conferindu-le un caracter si mai sportiv, este de asemenea în echiparea standard, la fel ca si sistemul sport de evacuare, pentru un sunet si mai incitant al motorului.
Caracterul sportiv al noului Panamera Turbo S este evident nu doar în ceea ce priveste performanța, dar se reflectă si la exterior. Jantele de 20’’ Turbo II, cu lățime mai mare pe puntea din spate, pragurile din gama Porsche Exclusive si eleronul spate adaptiv, extensibil, vopsit în culoarea exteriorului, asigură performanțe si o imagine sport. Îmbinarea dintre exclusivitate si sportivitate se regăseste la interior prin tapițeria din piele în două nuanțe, care este o dotare standard. Noua combinație negru/crem este oferită exclusiv pentru noul Panamera Turbo S. La aceasta, începând din toamnă, se adugă combinația exclusivă agat gri/crem.