Acum aproape 2 luni Ford cerea proprietarilor de Ford Kuga Plug-In Hybrid să nu mai încarce bateria din cauza riscului de incendiu. Dacă inițial părea a fi doar o problemă cu răcirea bateriei, defecțiunea este mult mai gravă. Verdictul final este că trebuie înlocuită bateria cu totul ceea ce va costa pe Ford o grămadă de bani.
Autoexpert.ro a informat încă de acum două luni că Ford Kuga Plug-In Hybrid prezintă risc de incendiu la încărcarea bateriei.
Inițial s-a crezut că bateria sau componentele sistemului de încărcare se supraîncălzesc din cauza unei probleme tehnice și căldura degajată poate afecta alte componente și produce un incendiu.
Apoi, Ford a anunțat că a găsit o soluție sub forma unui pachet de ecranare numai că această componentă care trebuia să fie disponibilă începând cu 24 august nu a fost gata la timp.
Până la urmă însă nu aceasta era cauza ci una mult mai gravă.
Conform specialiștilor Ford “impuritățile metalice din celulele bateriei sunt cauza problemelor. “
De aceea, Ford a decis să înlocuiască cu totul bateriile. Operațiunea devine astfel una extrem de costisitioare. În Europa sunt afectate 33.404 unități Ford Kuga Plug-In Hybrid iar bateria de 14,4 kWh brut (10,6 kWh net) costă câteva mii de euro. În plus, operațiunea de înlocuire nu este simplă.
În tot acest timp de când au apărut problemele proprietarii nu au mai avut voie să încarce mașinile la priză și astfel nu au mai beneficiat de avantajele sistemului Plug-In Hybrid. De asemenea, clienții trebuie să conducă mașina doar în modul EV Auto deoarece de exemplu chiar și în modul Sport se încarcă bateria în mers și acest lucru este periculos.
În Germania clienții au primit un voucher de combustibil de 500 euro deoarece nu au mai putut merge cu mașina în mod electric și au pierdut bani alimentând mai des.
Pentru a schimba bateria și softul mașina trebuie imobilizată în service cel puțin o zi iar operațiunile de înlocuire a bateriei nu pot începe mai repede de finalul lunii decembrie, informează revista germană auto motor und sport. Operațiunea va dura până în martie 2021 conform oficialilor de la Ford. Dealerii Ford vor contacta clienții începând de la finalul acestei luni și îi vor programa la service în ordinea în care au achiziționat mașinile.
Ford promite mașină de schimb pe perioada reparației și chiar un serviciu de preluare și predare a mașinii la domiciliul clientului.
La începutul lunii octombrie, Ford Germania, Austria și Elveția și-au cerut scuze clienților pentru neplăcerile create prin intermediul YouTube. Hans Jörg Klein, director general pentru marketing, vânzări și servicii, a reafirmat interdicția de încărcare în videoclip, dar nu a dat atunci un termen clar până când Ford poate rezolva efectiv problema.