Pe drumurile publice din România s-au produs, în 2016, 8.686 de accidente rutiere grave. În aceste evenimente, 8.285 de persoane au fost rănite grav, iar 1.913 persoane şi-au pierdut viaţa. În comparaţie cu anul precedent, numărul accidentelor rutiere grave a fost mai mic cu 13,5%, dar numărul de persoane decedate a crescut cu 1,1%.
Poliţia Română a publicat cea de-a şasea ediţie a “Buletinului siguranţei rutiere”, o analiză a indicatorilor care reflectă specificul fenomenului rutier şi fundamentează activitatea politiştilor, în scopul creşterii siguranţei rutiere.
Potrivit analizei, la nivelul Uniunii Europene, în perioada 2010-2016, s-a reuşit reducerea numărului de decese cu doar 19%, echivalentul unei reduceri medii anuale de 3,4%, în condiţiile în care era nevoie de o descreştere anuală de 6,7%. Pentru a fi atins obiectivul stabilit pentru 2020, în perioada 2017-2020 este necesară o reducere anuală de 11,4%.
O scădere în conformitate cu ritmul necesar a fost atinsă doar în trei state: Portugalia, Lituania şi Grecia. România se plasează în rândul statelor în care rata de descreştere a deceselor este apropiată de media europeană (în 2016 s-a realizat o scădere cu 19,5% faţă de 2010), fiind însă necesar ca acest ritm să fi e accelerat în anii următori pentru a se încadra în dezideratul stabilit.
Infrastructura rutieră, neadecvată
Reţeaua naţională de drumuri a cunoscut o evoluţie destul de lentă în perioada post-decembriestă, astfel că în 2016 au fost contorizaţi cu 18,2% mai mulţi kilometri de drumuri faţă de 1990. În aceeaşi perioadă, se poate constata o creştere remarcabilă a parcului de autovehicule.
Aproximativ 90% din reţeaua naţională este la standardul de drumuri cu o singură bandă pe sens, ceea ce are impact atât asupra timpului de călătorie, cât şi asupra siguranţei în trafic.
Citiţi articolul integral pe www.floteauto.ro