Peugeot aplică un facelift la 208, cel mai de succes model al său. Noi sunt motorul turbo în 3 cilindri
de 1,2 litri şi echiparea GT Line. Primul test cu Peugeot 208 facelift.
Lansat acum 3 ani, Peugeot 208 a marcat o schimbare radicală a politicii lui Peugeot. Mai mic şi mult mai uşor decât greoiul 207 dar în acelaşi timp chiar mai spaţios, 208 a înregistrat un mare succes, devenind cel mai bine vândut model al gamei Peugeot.
Modificările de design sunt foarte discrete, 208 păstrând şi interiorul original i-Cockpit cu volanul de diametru mic, indicatoarele de bord plasate deasupra acestuia şi displayul multifuncţional tactil de 7 inch disponibil de la al doilea nivel de echipare Active (navigația costă de la 629 euro). De altfel, 80% din modelele 208 comercializate au fost configurate cu displayul tactil. Noi sunt și sistemele de asistenţă moderne: sistemul automat de parcare, camera video pentru marşarier şi asistenţa la frânarea de urgenţă. De asemenea, este disponibilă funcţia Mirror Screen care redă aplicaţiile de pe telefon pe displayul tactil.
Nouă este și culoarea Orange power disponibilă la majoritatea modelelor oferite la drive testul naţional şi echiparea GT Line derivată din al treilea nivel de echipare, care nu se oferă încă la noi. Disponibilă în combinaţie cu motorizările 1.2 turbo de 110 CP şi 1.6 BlueHDI de 100 şi 120 CP, GT Line include grila Equalizer de culoare roşie, rame de la grilă şi proiectoare negru lucioase, jante de aliaj uşor diamantate de 17 inch, carcase oglinzi negre, eşapament cromat şi logo GT pe grilă, aripile faţă şi hayon.
Gama de motoare diesel cuprinde acum trei dieseluri de 1,6 litri cu puteri de 75, 100 şi 120 CP. Versiunile de 100 şi 120 CP (au înlocuit fostele 1.6 HDI de 92 și 115 CP) au sistem start&stop, dieselurile de 75 şi 100 CP sunt cuplate cu transmisii manuale cu 5 trepte, cea de 120 CP având cutie manuală cu 6 trepte. Toate trei se caracterizează prin emisii extrem de scăzute cuprinse între 87 şi 94 g/km. În gama pe benzină, nou este motorul turbo de 1,2 litri în trei cilindri de 110 CP derivat din excelenta versiune aspirată de 82 CP. Din păcate, acesta nu a fost disponibil la primul test pe şoselele României.
Am condus versiunea aspirată pe benzină de 1,2 litri şi 82 CP şi dieselul de bază de 1,6 litri BlueHDI 75 CP care a înlocuit fostul 1.4 HDI de 68 CP. La fel ca şi la modelul de dinainte de facelift, am rămas impresionaţi de micul motor pe benzină aspirat care nu suferă de boala lipsei de cuplu la turaţii joase, tipică motoarelor aspirate.
- Motor pe benzină 1.2/82 CP cu răspuns bun
- Ţinută de drum sigură cu tentă sportivă
- Ergonomie bună
- Spaţiu generos în spate
- Lipsa unei cutii cu dublu ambreiaj
Acesta trage vânjos din zona de turaţii medii şi se turează plăcut şi vioi. Combinat cu masa redusă a lui 208, este una din cele mai bune alegeri pentru că are şi un preţ atractiv care pleacă de la 11.900 euro. Cine merge mai mulţi kilometri poate alege foarte economicele motoare diesel. Chiar şi versiunea de bază de 75 CP se remarcă printr-un cuplu sănătos de 230 Nm încă de la 1.750 rpm, este extrem de rafinat şi de silenţios până aproape de zona roşie. Iar în exploatare reală se dovedeşte şi extrem de economic. Noi am reuşit un consum de 4,8 l/100 km la un mers mai sportiv dar cu un stil economic de condus sunt posibile valori sub 4 l/100 km. Puţine motoare sunt atât de economice astăzi.
208 rămâne şi un model foarte agil şi plăcut la condus. Volanul de diametru mai mic şi masa redusă contribuie şi ele la plăcerea condusului. Trebuie să remarcăm şi reglajul excelent al sistemului ESP care intervine progresiv şi nu taie gazul brusc. De apreciat este şi confortul suspensiei, versiunea diesel având o suspensie puţin mai soft decât cea pe benzină, uşor rigidă. Deşi mai mic decât predecesorul său, 208 oferă mult loc în spate pentru clasa sa, persoane de 1,80 metri având suficient spaţiu pe bancheta spate. Prin rabaterea banchetei nu se obţine suprafaţă plană de încărcare, dar portbagajul este practic, cu o margine de încărcare destul de joasă şi o deschidere destul de largă.
Verdict AutoExpert
Peugeot 208 a fost modernizat la nivelul sistemelor de asistenţă, are un nou motor turbo pe benzină şi o excelentă gamă diesel economică, rafinată şi performantă. Echiparea GT Line oferă o alternativă elegantă şi sportivă pentru cei ce vor o maşină care să ofere mai mult decât să ajungă din punctul A în punctul B.DATE TEHNICE | Peugeot 208 | |
---|---|---|
Model | 1.2 PureTech 82 | 1.6 BlueHDI 75 |
Motor | L3, aspirat | L4, aspirat |
Cilindree (cmc) | 1.199 | 1.56 |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 82/5.750 | 75/3.500 |
Cuplu maxim/turație | ||
(Nm/rpm) | 118/2.750 | 254/1.750 |
Transmisie | manuală, 5 trepte | manuală, 5 trepte |
L/l/h (mm) | 3.973/1.829/1.460 | |
Ampatament (mm) | 2.538 | |
Volum portbagaj (l) | 285-1.152 | |
Masă la gol (kg) | 975 | 1.075 |
Viteză maximă (km/h) | 175 | 171 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 12,2 | 13,3 |
Consum mediu (l/100 km) | 4,5 | 3,5 |
Emisii CO2 (g/km) | 104 | 90 |
Preț (euro cu TVA,RO) | de la 11.900 | de la 13.600 |