Specialist în mașini mici, Peugeot a pus în 208 acel “Je ne sais quoi”. Poate că modelul nu a avut niciodată un design care să revoluționeze clasa super mini, dar atmosfera și spațiul de la interior îl pun pe leuțul francez un pas în fața rivalilor.
În anii ’80, Peugeot 205 a dat un pic peste cap segmentul super-mini, dominat atunci de Volkswagen Golf. Iar în 1990, 205-ul a fost desemnat “Mașina deceniului”. A fost mașinuța care a schimbat soarta companiei franceze, într-o eră în care Peugeot era considerat cel mai conservator dintrei cei trei granzi francezi: Peugeot, Citroen, Renault. 205 a început să-și facă de cap în WRC. Așa că doritorii de mașini mici nu puteau rămâne indiferenți.
Se regăsește un pic din spiritul raliurilor în mașina de test, strămoșul lui 205: Peugeot 208 cu motor 1.2 pe benzină, cu 110 cai putere și un cuplu de 205 Nm și cutie automată cu 6 rapoarte. Propulsorul îl face pe micul leu vopsit în Orange Power să fie foarte agil, așa cum l-ai crede când îl privești de la exterior. Iar manevrabilitatea îl face atât de ușor de plimbat de pe o bandă pe alta în orașul aglomerat, în care te bați pe un loc ca la admiterea la facultate. “Ce obraznic”, ar putea spune cei care te privesc. Nu ai uitat să te asiguri și să dai semnal, nu-i așa?
Așa cum îl vedem astăzi, 208 a apărut în 2012 și a trecut printr-un facelift în 2015, când a primit Active City Brake, sistem care intervine la viteze de până la 30 km/h, faruri noi, o grilă nouă și o bară redesenată.
Odată ce ai ieșit din oraș, vei observa că 208 este confortabil, este silențios, stă bine pe drum, dar fără să te încurajeze să abordezi virajele ca la curse. Unde te crezi, în WRC? Mașina noastră de test a fost echipată cu interiorul GT Line, care aduce, printre altele, scaune îmbrăcate în piele prestige neagră, volan sport îmbrăcat în piele Nappa și pedalier din aluminiu. Așa că îți înțelegem confuzia.
Vei fi nevoit ca în micuțul tău Peugeot să te balansezi stânga dreapta ca să vezi virajele, pentru că unghiul mort este cam mare.
Poate e greu de crezut, dar trei adulți nu vor sta ca sardinele în cutie pe bancheta din spate, pentru că au 5 centimetri în plus la genunchi, deși 208 e cu 7 centimetri mai scurt (3,97 m) ca 207, modelul pe care îl înlocuiește. Are și 100 de kilograme mai puțin ca predecesorul său. O trapă panoramică oferită opțional îți aduce în mașină toată lumina unei zile de vară și aerul sărat de mare dacă ți-ai făcut planuri de plajă.
Și portbagajul este mai generos cu 15 litri ca înainte, ajungând acum la 285. Din păcate, la rabatarea banchetei, ai o denivelare la baza scaunelor, care s-ar putea să-ți încurce planurile, dar ai și 1076 de litri.
La interior… Oh, mon Dieu, instrumentele de bord, montate deasupra volanului te vor face să te simți un pic confuz. Înainte de a-i acuza pe francezi că au făcut asta special ca să te deruteze, trebuie să știi că a fost ideea unui […]