3008 nu este doar un 308 cu un zero adaugat la indicativ. Primul crossover Peugeot se vrea compacta, monovolum si SUV de buzunar. Probleme de personalitate sau polivalenta?
- Propulsor diesel foarte economic
- Pozitie optima la volan
- Design exterior
- Mai mult monovolum decat crossover
Vă voi scuti de o definiție detaliată a clasei crossover. Nu de alta, dar fiecare producător profită de faptul că termenul este atât de vag definit încât își permite interpretări din cele mai variate. Pentru Peugeot Crossover înseamnă o platformă compactă (preluată de pe 308 desigur) legată de o caroserie care aduce, în funcție de unghiul din care o privești, ba cu un monovolum, ba cu un SUV de buzunar.
Din lateral desigur, pentru că din față seamănă fix cu cel mai puțin reușit model din gama Peugeot. Da, este vorba despre 4007 și a lui grilă complet cromată. Sincer, cred că e singurul lucru care mă deranjează la aspectul exterior, din păcate este și primul lucru la care te uiți instinctiv atunci când evaluezi o mașină. Noroc că cei din fața ta o vor vedea mai des decât tine.
La interior mă așteptam la un împrumut fără menajamente de la 308 și recunosc că am fost plăcut surprins să descopăr elemente ce par desenate de la zero. Doar materialele plastice și unele inserții sunt comune cu modelul compact, dar asta nu poate fi decât un lucru pozitiv pentru că 308 se numără printre compactele cu note mari la interior. La prima vedere masivitatea consolei centrale pare mai mult un artificiu de design, dar ea are un scop bine definit: pe de o parte apropie comenzile de șofer, iar pe altă parte permite plasarea schimbătorului de viteze într-o poziție ușor elevată. Potrivire perfectă cu poziția la volan tipică unui SUV compact și parbrizul de un metru pătrat, amândouă ingrediente de bază în manevrele citadine.
Cei de pe banchetă se vor simți neglijați, spațiul pentru genunchi este mediu, iar compartimentele de stocare puține la număr. Noroc cu lipsa tunelului median care permite pasagerului din mijloc să stea destul de confortabil. Portbagajul se încadrează și el în limitele clasei compacte, dar beneficiază de aportul unei banchete ce se rabatează la nivel ușurând încărcarea obiectelor voluminoase. Ca o precizare poți rabata bancheta acționând două leviere direct din portbagaj, un truc preluat de la monovolume.
De la SUV-uri împrumuturile se limitează la câteva elemente de design și poziția la volan. Tracțiunea integrală nu este de găsit nici măcar în lista de dotări opționale, iar garda la sol nu este decât cu 18 mm mai mare decât cea a unui 308 clasic. Există însă, opțional, un sistem care modifică setările ESP-ului în funcție de suprafața de rulare. Te va costa câteva sute de euro și funcționează doar dacă nu uiți să montezi pneurile potrivite anotimpului.
Lista de motorizări nu este foarte lungă, dar asta nu te va interesa foarte mult pentru că dieselul de 1.6 l este de departe cea mai bună afacere. Dispune de suficient cuplu cât să uiți că 3008 are câteva kg în plus față de o compactă și, pentru drumuri lungi, o treaptă a șasea perfectă pentru consum.
Pentru 19.230 euro, adică nu cu mult mai mult decât un Golf VI diesel, 3008 are suficiente atuuri cât să atragă familiile tinere. Singurul inconvenient? Enumerând atuurile crossoverului francez ajungi destul de repede la definiția unui monovolum, iar pe acest segment concurența a devenit destul de acerbă.
Date tehnice: | Peugeot 3008 |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1.6 HDi |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1425/2020 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4365/1835/1640 |
Ampatament | 2610 |
Volum portbagaj [l] | 435 (1245) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1.6 HDi |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 1560 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 81(110)/4000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 240/1750 |
Cutie de viteze | Manuala/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 180 |
0-100 km/h [s] | 12.2 |
Consum urban/extra/mixt | 6.5/4.4/5.1 |
Emisii CO2 [g/km] | 137 |