În cursul acestui an, Peugeot va începe comercializarea versiunilor hibride ale SUV-urilor sale compact și mediu. Se vor numi 3008 și 5008 Hybrid. După ele, sistemul va fi adoptat și de alte modele din gamă. Iată cum va arăta și ce specificații va avea noul sistem hibrid. Foto: Peugeot
În primul rând, vorbim despre un mild hybrid la 48 V, cu aspirații de full hybrid. Adică folosește o baterie mică, un motor electric mic, dar poate rula pur electric pe distanțe foarte scurte, la viteze foarte mici. Conform Peugeot, asta se întâmplă în peste 50% din timpul petrecut în traficul urban.
Sistemul este format dintr-un motor pe benzină și unul electric. Benzinarul PureTech este nou-nouț. Are 1.2 l, 3 cilindri, dezvoltă 136 CP la 5500 rpm, și un cuplu maxim de 230 Nm la 1750 rpm. Acesta este supraalimentat de un turbocompresor cu geometrie variabilă. Totodată, funcționează în ciclu Miller, pentru a reduce consumul, și, implicit, emisiile. Distribuția este pe lanț, deci nu mai sunt necesare schimburile kitului la intervale regulate.
3008 și 5008 Hybrid – sistemul electric
Motorul electric este de tip sincron, cu magnet permanent. Este montat în carcasa cutiei de viteze, și dezvoltă 28 CP și 55 Nm. Este, deci, suficient de puternic ca să permită demaraje fără emisii, la sarcini reduse. La decelerare, are funcție de generator de curent, și este folosit pentru a încărca bateria.
Bateria de 48 V se află sub scaunul șoferului și este de tip Li-ion. Are o capacitate brută de 898 Wh (432 Wh utilizabili și este garantată pentru 8 ani/160.000 km. Atât spațiul interior, cât și volumul portbagajului vor fi identice cu ale versiunilor convenționale. Totodată, cablurile scurte care conectează bateria la motorul electric scad pierderile de energie față de soluția cu bateria în portbagaj.
Pornirea motorului termic, este realizată de un demaror care se folosește de cureaua de accesorii.
Citește pe autoexpert ➡ Electricul e-3008 va fi lansat în 2023 💡
La bordul modelelor 3008 și 5008 Hybrid vor coexista două rețele de curent. Una de 48 V, alta de 12 V. Curentul este produs exclusiv de motorul electric la 48V (cu funcție de generator), apoi un convertizor DC îl transformă în curent de 12 V.
Legat de economia de benzină, aceasta este de până la 15% față de versiunea convențională pe benzină a SUV-urilor. Astfel, 3008 Hybrid va emite 126 g CO2, iar 5008 Hybrid – 128. Raportat la motoarele convenționale de aceeași putere, consumul va scădea cu aproximativ 1 l/100 km. Marele câștig ar urma să fie în oraș (-2,5 l/100 km).
După cele două SUV-uri, sistemul va echipa și modelele 208, 2008, 308, 308 SW și 408, înlocuind motorul 1.2 Puretech care se află actualmente în gamă.
via Peugeot