Prin lansarea lui 308 CC Peugeot demonstreaza inca odata ca se pricepe foarte bine sa construiasca cabriolete cu acoperis rigid. Nu va lasati insa pacaliti de agresivitatea designului, CC-uri Peugeot raman orientate catre confort si imagine.
- Echipare standard generoasa
- Motor turbo pe benzina elastic si rafinat
- Comportament dinamic modest
- Bancheta mai mult de forma
Începând cu 2001 Peugeot a popularizat prin lansarea lui 206 CC cabrioletul cu acoperiș rigid. Prin lansarea lui 307 CC spațiul interior a fost crescut simțitor, volumul portbagajului permițând și călătorii relativ lungi. O caracteristică a acestor cabriolete a fost faptul că se adresau mai ales clientelei feminine. Formele rotunjite și motoarele „liniștite“ au făcut ca 307 CC să fie evitat de bărbați.Peugeot 308 CC păstrează identitatea înaintașului dar primește un plus de agresivitate și masculinitate. Partea frontală este ascuțită și linia masivă a portbagajului a fost estompată.
În partea din spate privirile cad pe difuzorul de aer, element de design care subliniază sportivitatea. Dacă optați pentru vopseaua alb perlat disponibilă opțional (520 Euro fără TVA), va adăuga și ea un plus de stil.
Interior premium
În varianta de echipare Premium Pack Peugeot 308 CC 1,6 THP 150 CP costă 25.157 Euro cu TVA inclus, dar dacă vreți să vă bucurați cu adevărat de caracterul acestei mașini, trebuie adăugate pe lista de opționale și sistemul audio JBL, pachetul piele integral și jantele din aliaj de 18“. Pentru cei cărora le place să meargă cu mașina decapotată și în anotimpul rece mai trebuie adăugate și scaunele încălzite, fileul Windstop și sistemul AIRWAVE.
Acesta din urmă are în spatele scaunelor din față guri de aerisire care suflă aer cald în ceafa pasagerilor, opțiune foarte utilă în diminețile reci de primăvară. Cu toate aceste opționale mașina va depăși pragul de 30.000 Euro cu toate taxele incluse.
Totuși, după ce plătiți acești bani, interiorul va căpăta un aer luxos mai pronunțat, demn de clasele superioare. În interior găsim finisaje și îmbinări de foarte bună calitate, impresionând și scaunele, care oferă un compromis bun între confort și susținere laterală.
Pe banchetă spațiul rămâne din păcate limitat. Interiorul are o ergonomie bună, comenzile fiind ușor accesibile, doar sistemul audio având cam multe butoane. Elementele nichelate oferă o notă elegantă.
Mai dinamic
Cu siguranță, motorul supraalimentat pe benzină de 1,6 litri și 150 CP, este mai potrivit a pune în mișcare cele aproape 1,6 tone pe care le cântărește mașina. Prestațiile dinamice sunt mulțumitoare pentru majoritatea șoferilor, care se vor bucura de silențiozitatea motorului, chiar și când se conduce decapotat. Astfel motorizată mașina atinge 100 km/h în 9,5 secunde, în timpul reprizelor în forță greutatea mașinii fiind resimțită din plin. O evoluție clară față de 307 CC este creșterea gradului de rigitate a caroseriei. Aceasta, nici atunci când se rulează pe drumuri denivelate nu mai scoate zgomote suspecte. Setările suspensiei te îmbie mai degrabă la croaziere de plăcere și nu la un condus agresiv.
Chic
Designul atrăgător și elegant alături de nivelul ridicat de confort îl fac o alegere bună pentru cei care vor să se bucure de libertatea unui cabriolet într-o mașină care poate fi utilizată zilnic. Prețul de achiziție este relativ ridicat, dar calitatea interiorului, rigiditatea caroseriei și propulsorul modern pot convinge.
Date tehnice: | Peugeot 308 CC |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1.6 THP |
Nr. usi/locuri | 2/4 |
Masa proprie/totala [kg] | 1512/1795 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4440/1872/1426 |
Ampatament | 2605 |
Volum portbagaj [l] | 226 (405) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1.6 THP |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 1598 |
Sistem alimentare | injectie directa+turbo |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 110(150)/5800 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 240/1400 |
Cutie de viteze | Manuala/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 215 |
0-100 km/h [s] | 9.8 |
Consum urban/extra/mixt | 10.7/5.6/7.5 |
Emisii CO2 [g/km] | 167 |