Cam ăsta e genul de mașină pe care am vrea să-l vedem mai des de la Peugeot – și dacă se întâmplă să ne mai audă și alți producători auto, n-ar fi rău să se conformeze și ei.
Peugeot 308 R HYbrid este un hibrid (doh!) așa cum inventatorul lui Prius nu s-a gândit nici măcar o clipă că ar putea să exite: folosește un motor termic și două motoare electrice pentru o putere totală fabuloasă de 500 cai putere.
Descompus, sistemul de propulsie constă într-un motor 1.6 THP 270 S&S cu – ai ghicit – 270 de cai putere și două motoare electrice a câte 115 CP amplasate unul în fața cutiei de viteze secvențiale cu șase trepte în timp ce al doilea angrenează direct puntea spate.
Rezultatul final al acestei configurații este o accelerație 0-100 km/h în patru secunde, parcurgerea unui kilometru din repaus în 22 de secunde și, oarecum anti-climatic, o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h. Cu toate astea, Peugeot 308 R HYbrid se laudă și cu emisii de CO2 de doar 70 de grame pe kilometru.
Designerii de la Peugeot nu s-au lăsat mai prejos decât colegii lor ingineri și i-au dat lui 308 R HYbrid un aspect pe măsură, chiar dacă multe dintre artificiile de pe caroseria lui au în primul rând un rol funcțional, cum ar fi prizele de pe capotă sau aripile evazate care acoperă ecartamentul mărit cu 80 mm.
Ar fi păcat ca toată puterea asta să se piardă undeva în spațiul restrâns în care anvelopa atinge asfaltul, așa că 308 R HYbrid folosește cauciucuri mai mari – 235/35 cu diametrul de 19 inci. Pentru exterior, Peugeot a ales o combinație de albastru și negru mat care… să spunem doar că nu ni se pare cea mai fericită decizie. Ceea ce nu se poate spune și despre tricolorul francez care apare, discret și totuși evident, în mai multe locuri, așa cum nu o făcea până acum decât steagul Italiei.
Chiar dacă nu apare în imagini, ni se spune că în interior există o consolă centrală extinsă și patru scaune sport îmbrăcate într-o piele de culoarea oului de rață.
Dacă e să fim sinceri, pentru noi totul s-a oprit la partea cu 500 CP, tracțiune integrală și 0-100 km/h în patru secunde. Restul informațiilor nu au fost decât zgomot de fond…