Noul Peugeot 5008 se reinventează, abandonând formatul de MPV în favoarea unui concept infinit mai popular: cel al unui SUV cu șapte locuri și gardă la sol generoasă.
Urmașul modelului lansat în 2009 va împărți cu vechiul 5008 doar numele. Designul este complet nou, noul Peugeot 5008 putând fi descris drept un 3008 cu ampatament mai lung și un hayon mai vertical.
Ca și 3008, noul 5008 este construit pe platforma modulară EMP2 a grupului PSA Peugeot-Citroen, aceeași arhitectură care stă și la baza lui 308. Dimensiunile exterioare au crescut considerabil. Noul 5008 măsoară 4,64 m lungime, cu 11 cm mai mult decât în cazul vechii generații. Un 3008, în schimb, este cu 16,5 cm mai scurt.
Ampatementul s-a majorat, de asemenea, cu 16,5 cm, spațiul dedicat genunchilor pe banchetă fiind acum cu 60 mm mai generos. Volumul de încărcare al portbagajului este cotat la 640 litri în formatul cu șapte locuri și 1.060 litri, cu cinci locuri.
Motorizarea entry-level este reprezentată de unitatea turbo PureTech de 1,2 litri și 130 CP, disponibilă cu o transmisie manuală sau cu una automată, ambele cu șase trepte. Modelul de top va fi versiunea de 165 CP a aceluiași motor, oferită doar cu cutie automată.
Cel mai mic diesel va fi cel de 1,6 litri și 100 CP, din gama BlueHDI, cuplat la o cutie manuală cu cinci rapoarte. Pentru cei care doresc mai multă putere, Peugeot oferă varianta de 120 CP, cu transmisie manuală sau automată (6 trepte). La vârful gamei regăsim dieselul de 2 litri, în două trepte de putere: 150 și 180 CP.
Deși 5008 este un SUV cu gardă la sol de peste 20 cm, Peugeot nu va oferi niciun fel de sistem de tracțiune integrală, ci doar managerul inteligent al tracțiunii Advanced Grip Control, cu patru setări (Normal, Snow, Mud, Sand).
Debutul comercial al noului Peugeot 5008 va avea loc primăvara viitoare, lansarea oficială urmând să aibă loc luna viitoare, la Salonul Auto de la Paris.