Peugeot lansează la Goodwood cel mai puternic model de serie din istorie

RCZ-R își va debuta în cadrul celebrului festival, pentru ca lansarea oficială să aibă loc în toamnă la Salonul Auto de la Frankfurt. Cel mai puternic RCZ se laudă cu 270 CP și modificări importante aduse punții față și suspensiei.

Nu este o noutate faptul ca RCZ ne-a surprins cu ocazia primelor teste prin calitatea dinamica si designul spectaculos pe care il afiseaza. Intr-un fel, RCZ a marcat revenirea leului din Sochaux in arena masinilor cu aptitudini sportive, dar si un semn ca francezii pot construi si altceva in afara de masini de familie cu motoare HDi.

Sub capota versiunii R se afla binecunoscutul propulsor turbo pe benzina de 1.6 litri dezvoltat de PSA impreuna cu BMW si folosit de brandul MINI pentru modelele “S”. In cazul de fata vorbim de cea mai puternica iteratie a acestui motor, ce produce 270 CP (pana acum cel mai puternica versiune era folosita de MINI pe modelele JCW – 211 CP).

Pe langa puterea litrica record in materie de propulsoare de 1.6 litri, noul motor emite doar 145 g CO2/km si satisface normele EURO 6. In plan dinamic vorbim de un timp 0-100 km/h in sub sase secunde si o viteza de top limitata la 250 km/h. Avantajul principal adus de versiunea R (dincolo de cresterea de putere) tine de integrarea unui diferential mecanic pentru puntea fata, solutie necesara in cazul masinilor cu tractiune si puteri de peste 250 CP. Franele sunt si ele noi in timp ce arcurile si amortizoarele sunt mai rigide in comparatie cu versiunea de 200 CP, iar garda la sol a scazut si ea cu 10 mm.

Pentru a putea suporta stresurile specifice condusului pe circuit motorul lui RCZ-R a fost dezvoltat impreuna cu divizia Peugeot Sport si alti partneri printre care Alcon pentru frane, Mahle Motorsport pentru pistoane (pistoanele forjate sunt fabricate dintr-un aliaj de aluminiu folosit si un Formula 1).

Din punct de vedere stilistic RCZ-R se remarca prin jantele de 19″ cu design special, siglele R plasate la vedere, etrierii rosii, eleronul fix si noul difuzor de aer integrat in spoilerul spate ce include acum doua evacuari separate de dimensiuni mai mari in comparatie cu modelul de serie.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top