Peugeot își pregătește revenirea în cursa de 24 de ore de la Le Mans. Constructorul francez va reveni la ediția din 2022 cu un hypercar cu sistem hibrid de propulsie.
Numele proiectului este deocamdată Peugeot Hybrid4 500 kW, iar constructorul francez a publicat doar o serie de detalii tehnice fără a arăta forma finală a viitorului automobil de dedicat curselor de anduranță.
Campionatul Mondial de Anduranță va inaugura din 2021 o nouă clasă dedicată hypercarurilor numită LMH ce va înlocui actuala clasă regină LMP1.
Peugeot și-a anunțat participarea în noua clasă încă din luna septembrie când a publicat o serie de schițe de design cu viitorul hypercar ce va lua startul în cursa de 24 de ore de la Le Mans.
Acum, francezii revin și dezvăluie o parte din secretele tehnice ale modelului de curse. Viitorul hypercar va folosi un sistem de propulsie hibrid format dintr-un motor termic V6 twin-turbo de 2.8 litri amplasat în partea din spate. Motorul va dezvolta 680 CP. Unitatea termică va fi secondată de un motor electric amplasat pe puntea față ce va oferi 272 CP.
Transmisia va fi asigurată de o cutie de viteze cu șapte trepte.
Pentru că regulamentul competiției prevede că puterea maximă este de 680 CP, sistemul hybrid Peugeot va funcționa în limitele acestei puteri. Până la 120 km/oră va fi utilizat doar motorul pe benzină, iar după această viteză, puterea acestuia este limitată la 408 CP și motorul electric intră în ecuație.
Peugeot nu a publicat capacitatea bateriei, dar sistemul funcționează pe o arhitectură de 900 V și a fost dezvoltat de compania Saft.