Datele DRPCIV cu privire la înmatriculările de autoturisme noi din România în 2023 arată o piață auto aflată în continuare în creștere, dar luna decembrie a tras semnalul de alarmă.
Conform Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), care citează datele Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), anul 2023 s-a încheiat cu o lună decembrie în care mașinile noi s-au vândut cu dificultate. În ultima lună a anului au intrat în circulație doar 9.250 de autoturisme noi, valoare corespunzătoare unei scăderi cu nu mai puțin de 25, 63% față de decembrie 2022. Chiar și în decembrie 2021 erau înmatriculate mai multe mașini noi (11.858 unități).
În ceea ce privește autoturismele second-hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în decembrie 2023 cifra de 17.830 unități, în scădere cu 20,45% față de decembrie 2022.
În ciuda reculului major din decembrie, înmatriculările cumulate pentru întregul an 2023 au rămas pe o direcție pozitivă. Astfel, în tot anul trecut au intrat în circulație, conform DRPCIV, 142.488 de autoturisme noi, în creștere cu 10,17% față de 2022 (129.328 unități). Cu un an înainte, în 2021, piața înmatriculările atingeau doar 121.208 unități.
În privința mașinilor second-hand înmatriculate pentru prima oară în România, numărul acestora a ajuns anul trecut la 316.695 unități, un nivel similar cu cel din 2022 (316.332 unități).
Cele mai căutate mărci în 2023 pe piața auto au fost Dacia (45.280 unități), Renault (10.562 unități) și Toyota (10.529 unități). În Top 10 se mai află, în ordine, Skoda (10.376 unități), Volkswagen (9.758 unității), Hyundai (8.840 unități), Ford (6.585 unități), Mercedes-Benz (4.690 unități), BMW (4.608 unități) și Suzuki (4.571 unități).