În primele șase luni din acest an au fost înmatriculate în România 47.698 de autoturisme noi, cu 3,9% mai puține decât în primul semestru din anul anterior.
În ciuda reducerii problemelor cauzate de pandemie, piața auto din România continuă să se mențină sub nivelul din 2020. Deși, începând cu martie 2021, înmatriculările de autoturisme noi au fost în fiecare lună mai mari decât în perioada corespunzătoare din anul anterior, reculul puternic din ianuarie și februarie nu a putut fi depășit.
În acest context, cele 47.698 de unități comercializate în primul semestru din 2021, sunt cu 3,9% mai puține decât volumul raportat la finalul primelor șase luni din 2020 (49.616 unități). Dacă luăm în calcul și un an „normal”, precum 2019, reculul este chiar mai mare.
În acest timp, numărul de autoturisme rulate a înregistrat o creștere cu 10%. Dacă în primul semestru din 2020 erau înmatriculate 181.493 de mașini de ocazie, în 2021 numărul acestora a urcat la 199.555 unități. Drept rezultat, în acest an doar 19,3% din totalul autoturismelor (noi + SH) au fost vehicule noi, restul de 80,7% fiind mașini deja utilizate.
În cazul vehiculelor noi, cele mai căutate mărci din România au rămas, în ordine, Dacia (10.387 unități), Skoda (4.302 unități) și Ford (3.803 unități), în timp ce piața mașinilor de ocazie are ca lider Volkswagen (48.965 unități), urmat de BMW (19.558 unități) și Audi (19.487 unități).
– Piața auto din România a crescut în mai, dar insuficient pentru a estompa scăderea anterioară
– Afacerile importatorilor de mașini au revenit la valorile din 2018