Pierderi la BMW pentru prima oară în 11 ani

Oliver Zipse (2)

Pierderi la BMW pentru prima oară în 11 ani: trimestrul al doilea a adus pierderi de 212 milioane euro.  

Pierderi la BMW în al doilea trimestru din 2020 conform bilanțului publicat pe primul semestru al lui 2020. Este pentru prima oară în ultimii 11 ani când BMW intră în zona roșie a pierderilor. Iar dacă constructorul bavarez va eșua în planul de a reduce emisiile de CO2 cu o treime în următorii zece ani, salariile membrilor Consiliului de Administrație vor fi tăiate drastic informează revista germană Auto Zeitung.

În ceea ce privește scandalul Diesel, BMW a fost achitată de acuzațiile privind manipularea emisiilor dar tot a plătit o amendă de 8,5 milioane euro. Motivul a fost deficiențele înregistrate la software la circa 8.000 unități, mai precis 7.965 modele BMW M550xd și 750xd.

Datorită erorilor de software, aceste modele emiteau prea mult NOx. Procuratura nu a descoperit că BMW ar fi instalat în mod intenționat dispozitive de păcălire a emisiilor ci că pur și simplu a fost o eroare de soft și de aceea amenda a fost mult mai mică. Însă ca rezultat al acestor erori, BMW a trebuit să renunțe defintiv la motorul quad turbodiesel care a ieșit din fabricație.

“Așa cum era de așteptat măsurile globale de combatere a pandemiei de coronavirus au afectat direct rezultatele din al doilea trimestru”, a spus Oliver Zipse, CEO BMW pe 4 august la Munchen.

BMW a pierdut 212 milioane euro în al doilea trimestru din 2020. Pe întreg primul semestru din 2020 BMW înregistrează totuși un profit de 498 milioane euro înainte de taxe.

Zipse speră însă într-o revenire în al doilea semestru al anului.
“Vânzările la nivel de grup în iulie au fost semnificativ mai mari decât cele din aceeași lună a anului trecut.”

Deși o revenire a vânzărilor este evidentă pe piețele mari precum China, SUA și Germania, incertitudinea rămâne. Directorul financiar Nicolas Peter declară: “O nouă agravare a situației și un posibil al doilea val de infectări coroborat cu măsuri de carantinare nu sunt încă incluse în previziunile noastre”.

Cu lichidități în valoare de 21,7 miliarde euro, Grupul BMW este foarte bine poziționat și are rezerve de cash suficiente. Oricum însă multe investiții ar putea fi amânate sau dezvoltarea lor ar putea fi redictutată, informează revista germană Auto Zeitung.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top