Gigantul german BMW a anunțat oficial ieșirea din producție a modelului i3, un vehicul 100% electric produs la Leipzig și comercializat în 74 de țări.
Probabil sunt puțini cei care își amintesc debutul modelului i3 pe piață. În 2013, un vehicul cât se poate de ciudat pentru marca bavareză, promitea să uimească mapamondul cu performanțele sale electrice. De altfel, Norbert Reithofer, pe atunci CEO al BMW AG, îl caracteriza drept „un pas revoluționar” în istoria mărcii.
Mulți au considerat BMW i3 un vehicul „înaintea timpurilor”! și, tocmai de aceea, debutul vânzărilor a fost mai puțin încurajator. Dezvoltat de, pe atunci, o divizie cu totul nouă a grupului, BMW i, micul model a fost comercializat în Germania, în primul său an complet pe piață, 2014, în doar 2.233 de unități.
Chiar și faptul că evoluția modelului pe piață a fost inversă trendului general care arată că un vehicul nou este vândut mai bine la debutul pe piață și mai slab pe măsura trecerii timpului face din BMW i3 un vehicul special. Pentru amatorii de statistică, anul trecut micul autoturism 100% electric a fost vândut în Germania în 12.181 de exemplare, de șase ori mai multe decât în primul său an pe piață.
Conform oficialilor germani, BMW i3 a fost achiziționat la nivel mondial, în cei nouă ani petrecuți pe piață, în 250.000 de exemplare care au ajuns la clienți din 74 de țări.
Pe lângă impunerea BMW pe piață ca pionier al propulsiei electrice, alături de mărci precum Mitsubishi sau Renault, i3 a avut și darul de a aduce mărcii bavareze o mulțime de clienți cu totul noi. În primii săi ani, nu mai puțin de 80% dintre clienți proveneau de la cu totul alte mărci.
Pentru uzina din Leipzig, acolo unde a fost asamblat BMW i3, ieșirea din producție a modelului înseamnă încheierea unei ere, dar și debutul alteia. Șefii companiei promit că acolo vor fi produse chiar din acest an elemente pentru baterii de înaltă tensiune, motoare electrice de ultimă generație pentru mașinile BMW, iar, din 2023, va debuta asamblarea unei noi generații Mini Countryman.