După ce ne-au arătat modelul lor de clasă mică, noul Citroen C3, francezii ne dezvăluie și o parte din strategia de viitor. Gama de modele va fi extinsă cu un SUV de dimensiuni medii și două modele electrice în următorii 4 ani. Acestea sunt doar două puncte din lista ” planuri de viitor Citroen ”.
Începem cu cu cel mai apropiat dintre modele: SUV-ul bazat pe conceptul Aircross, va fi lansat la începutul lui 2018 și va fi asamblat la uzina din Rennes. Apoi, în anul 2019, va vedea lumina zilei un vehicul electric de segment B, urmat după încă un an, de un model electric din segmentul C.
Acum, după ”divorțul” de marca DS, Citroen vede disponibilă încă o nișă pentru atac: cea a automobilelor cu stil, tehnologie și expresivitate. Directorul de produs, Xavier Peugeot, declara cu ocazia lansării noului C3, că viitoarele modele vor fi ”atractive, fresh și moderne. Vor fi diferite, dar nu nebunești”.
Odată cu lansările de la sfârșitul deceniului, gama Citroen va conține 8 modele, toate comercializate la nivel global, însă personalizate pentru fiecare grup de piețe, în funcție de cerințele acestora. Una dintre piețele de importanâă majoră pentru francezi, China, va beneficia, însă de un model unic: limuzina C6.
Stâlpii pe care se bazează oferta Citroen vor rămâne compacta C4 și sedanul C5. Dacă în cazul hatchback-ului C4 s-a stabilit că formele exterioare vor păstra linii convenționale, în cazul lui C5 discuțiile sunt încă deschise, la fel ca și cele pentru menținerea în producție a marelui (Grand) C4 Picasso.
O altă știre importantă este lansarea unei versiuni sportive pentru noul C3, care a debutat ieri, ce va fi adresată tinerilor pasionați de WRC. Totuși, să nu ne lăsăm păcăliți de această turnură: restul modelelor vor fi axate pe confort și vor crea o atmosferă interioară în care șoferul să se simtă ”ca acasă”.
Noua direcție pe care constructorul francez o va adopta, îi va permite să-și crească cifra de vânzări cu 20-25%. Sau cel puțin asta speră oficialii Citroen.
Sursa: AutoCar