Planurile BMW: prezent și viitor

BMW Seria 8

BMW lansează o nouă generație de motoare Efficient Dynamics, care va urca economia de combustibil și performanțele dinamice pe o nouă treaptă. Indiferent că vorbim despre motoare pe benzină sau diesel, acestea vor putea fi montate atât longitudinal, cât și transversal, fiind potrivite atât sub capota modelelor BMW, cât și a modelelor Mini.

Motoarele pe benzină TwinPower Turbo, care tradițional beneficiază de injecție directă și distribuție variabilă, primesc acum un nou sistem turbo, găzduit, împreună cu galeria de evacuare, în imediata vecinătate a capului cilindrilor. În plus, injectoarele situate central, între supape, primesc benzina de la o pompă nou-nouță, printr-un sistem complet reproiectat de conducte. Astfel, ele pot lucra la o presiune de 350 de bari. Și sistemul de răcire a fost redesenat, pompa de apă având circuite independente pentru capul cilindrilor și pentru blocul motor. Un nou sistem de arbori de contrabalansare echilibrează propulsoarele, oferind o funcționare fără vibrații și contribuind la scăderea în greutate a motorului. Rezultatul este scăderea consumului cu 5%, concomitent cu creșterea puterii și cuplului cu maximum 7 CP și 20 Nm.

BMW Seria 3 GT - planurile BMW

 

În cazul motoarelor diesel, combinația dintre supraalimentarea turbo și sistemul de alimentare common-rail și-a arătat eficiența. Acum însă, BMW duce sistemul la un alt nivel, montând sistemul ”multi-stage turbocharging” pe toate propulsoarele diesel în 4 cilindri. Acesta este format din două turbocompresoare de mărimi diferite, care ”intră în scenă” diferit, în funcție de turație și sarcină, pentru a oferi răspuns instantaneu la accelerare, și constant pe toată plaja de turație. Nici sistemele auxiliare n-au scăpat: EGR-ul cu presiune scăzută (LPEGR) apare în cazul motoarelor cu 3 cilindri, injecția common-rail lucrează la presiuni mai mari, de 2500-2700 bari (2200 bari la motoarele în 3 cilindri), iar circuitul de ungere este de acum mai complex, necesitând mai puțină energie. În final, motoarele diesel își reduc consumul cu până la 5% față de actuala generație.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top