Planurile de modele Mercedes Plug-In Hybrid

modele Mercedes Plug-In Hybrid 2020

Mercedes a lansat o ofensivă totală în segmentul Plug-In Hybrid cu modelele din generația a treia. Nu mai puțin de 10 modele sunt deja disponibile pe piață. iată în continuare cele mai noi modele Mercedes Plug-In Hybrid.

Propulsia de tip Plug-In Hybrid reprezintă cel mai bun compromis dacă autonomia electrică este rezonabilă. Până acum, la majoritatea modelelor Plug-In Hybrid, autonomia electrică nu depășea 50 km conform cifrelor oficiale și 40 km în realitate.

Mercedes-Benz vine acum cu a treia generație de modele Plug-In Hybrid care nu doar promit autonomii electrice de minim 60 km care ajung și aproape la 100 km la unele modele ci și oferă în premieră încărcare la stații de curent continuu DC.

Nu mai puțin de 10 modele Plug-In Hybrid sunt deja disponibile și numărul lor va crește la 20 în 2020. Mercedes-Benz și-a stabilit obiectivul ca până în 2030 peste 50% din vânzările din Europa să fie reprezentate de modele electrificate. În continuare câteva detalii despre cele două familii de modele și ultimele noutăți.

Modelele cu motor amplasat transversal

Principalele noutăți sunt noile A 250 e hatch și sedan și B 250 e care sunt primele modele Plug-In Hybrid compacte de la Mercedes-Benz. Lor li s-a alăturat și GLA 250 e prezentat la lansarea lui GLA.

Motorul termic de 1,33 litri din A 200/B 200 cu 160 CP este combinat cu un motor electric de 75 kW (102 CP) amplasat între motorul termic și cutia automată cu 8 trepte și dublu ambreiaj, ansamblul livrând în total 218 CP și 450 Nm.

Mercedes A 250 e

Practic, cele două ambreiaje sunt integrate în rotorul motorului fiind concentrice cu acesta. În acest fel, grupul motopropulsor are o construcție foarte compactă, lucru foarte important când vorbim de o amplasare transversală a motorului.

Clienții nu vor observa acest lucru, dar vor constata că forma portbagajului este practică, aproape identică cu cea de la versiunea convențională.

Acest lucru a fost posibil datorită unor inovații. Toba de eșapament a fost mutată pe tunelul transmisiei, eșapamentul se termină într-o zonă centrală sub podeaua mașinii, iar rezervorul a fost deplasat de sub banchetă în zona punții spate.

În acest fel s-a putut amplasa bateria Li-Ion de 15,6 kWh, răcită cu apă, care cântărește 150 kg, sub banchetă, și s-a păstrat aproape intact volumul portbagajului.

Mercedes B 250 e

 

Bateria se încarcă de la 10 la 80% în 25 minute de la o stație DC. Cine are acasă un wallbox poate încărca cu 7,4 kWh în 1 oră și 45 minute de la 10 la 100%.

Pe lângă programele Comfort, Eco și Sport, plus Off-road, de la modelele convenționale, toate modelele Plug-In Hybrid au suplimentar în sistemul multimedia MBUX modurile Electric și Battery Level.

Pe Battery Level se conservă energia din baterie pentru o utilizare ulterioară, în timp ce pe Electric, motorul termic nu pornește decât dacă se apasă kickdown-ul și șoferul poate activa diverse grade de recuperare a energiei la frânare (D Auto, D+, D, D- și D- -) prin acționarea padelelor din spatele volanului.

Câteva dintre modelele Plug-In Hybrid compacte au și pedală de accelerație cu feedback haptic introdusă pe Mercedes S 500 e în 2014. Un punct de presiune în pedală delimitează momentul în care intră în funcțiune motorul termic, astfel că poți conduce în mod electric fără a fi preocupat prea mult să nu pornești din greșeală motorul termic.

Pentru prima oară la un model Mercedes-Benz, motorul termic este pornit de motorul electric nemaiexistând un starter la 12V.

Principalele date: 
– autonomie electrică până la 77 km (NEDC)
– motor electric de 102 CP
– putere maximă ansamblu 218 CP
– cuplu maxim ansamblu 450 Nm

– viteză maximă în mod electric 140 km/h (235 km/h viteză maximă sistem hibrid)

Modelele cu motor amplasat longitudinal

Mercedes are deja din 2014 în catalog modele Plug-In Hybrid la versiunile cu motoare amplasate longitudinal. Primul a fost
S 500 e la care au apărut o serie de inovații preluate apoi de toată gama.

În prezent, gama Plug-In Hybrid pentru motoare amplasate longitudinal cuprinde versiuni pe benzină dar și diesel: C 300 de T-Model, E 300 de, S 560 e și două noutăți absolute GLC 300 e 4Matic și GLE 350 de 4Matic.

Toate modelele Plug-In Hybrid cu motorul amplasat longitudinal sunt combinate cu transmisia automată cu 9 trepte 9G-Tronic, la care s-a adăugat suplimentar un ambreiaj între motorul electric și cel termic pentru decuplarea motorului termic.

Astfel, transmisia 9G-Tronic Hybrid este cu numai 108 mm mai lungă decât 9G-Tronic clasică.

Mercedes GLE 350 de 4Matic este un model special din mai multe motive: este un Plug-In Hybrid diesel, are o baterie mare pentru un Plug-In Hybrid, de 31,2 kWh, și o autonomie electrică de peste 100 km (106 Km NEDC, 90-99 km WLTP).

Mercedes GLE 350 de 4Matic

 

Ca și la modelele compacte, clienții vor avea la dispoziție un portbagaj aproape la fel de mare ca în cazul versiunii convenționale care ajunge până la 1.915 litri prin rabatarea banchetei (2.055 litri la versiunile convenționale).

Secretul constă de această dată în modificarea punții spate și integrarea bateriei deasupra punții spate. Astfel, podeaua este puțin înălțată față de modelul convențional, dar forma practică a portbagajului se păstrează fără niciun fel de intruziuni.

GLE 350 de 4Matic combină silențiosul diesel OM654 de 2 litri cu 194 CP și 400 Nm cu un motor electric de 100 kW (136 CP), ansamblul livrând în total 320 CP și 700 Nm. Autonomia electrică este de 106 km (NEDC) sau 90-99 km (WLTP), viteza maximă în mod electric fiind de 160 km/h. Bateria de 31,2 kWh se încarcă la o stație DC de la 10 la 80% în numai 20 minute.

O altă noutate este Mercedes GLC 300 e 4Matic la care motorul turbo pe benzină de 2 litri și 211 CP este combinat cu un motor electric de 90 kW (122 CP) disponibil și la C 300 de T-Model și la E 300 de, ansamblul livrând 320 CP și 700 Nm.

Mercedes GLC 300 e 4Matic

Prin amplasarea bateriei deasupra punții spate ca și la GLE 350 de 4Matic, podeaua portbagajului este mai înălțată. Forma portbagajului rămâne regulată, dar în acest caz se pierde ceva mai mult decât la GLE. Volumul portbagajului măsoară între 395 și 1.445 litri față de 550-1.600 litri la versiunile convenționale.

Principalele date: 
– autonomie electrică până la 106 km (NEDC)
– motor electric de 136 CP
– putere maximă ansamblu 320 CP
– cuplu maxim ansamblu 700 Nm

– viteză maximă în mod electric 160 km/h (210 km/h viteză maximă sistem hibrid)

Verdict

Mercedes a implementat cu succes propulsia Plug-In Hybrid în toate segmentele, de la cel compact până la clasa de lux. Noile sisteme de propulsie Plug-In Hybrid sunt mai compacte, bateriile mai mari asigură autonomii electrice decente și s-a reușit amplasarea inteligentă a bateriilor, păstrând forma regulată a portbagajelor.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

BMW X5 M Competition AutoExpert.ro

Test BMW X5 M Competition – Amping

Acest argou american, care se traduce convențional prin „entuziasmant, incitant, dătător de energie“, descrie cel mai bine spiritul lui BMW X5 M

Scroll to Top