Planurile FCA-PSA: standardizare la maxim

Alfa Romeo Tonale planuri FCA-PSA 2020

Viitorul grup PSA-FCA va construi majoritatea modelelor pe doar două platforme. În plus, viitorul Jeep Grand Cherokee va utiliza platforma Giorgio a lui Alfa Romeo Giulia/Stelvio.

Foto: Quattroruote

Deși în acest caz vorbim de o fuziune cu drepturi egale și nu de o preluare ca în cazul Opel, se pare că PSA și-a impus punctul de vedere și majoritatea modelelor comune PSA și FCA se vor construi pe platfomele PSA, care sunt mai moderne decât ale FCA, la care unele arhitecturi tehnice provin din epoca GM, fiind destul de vechi. Platformele CMP pentru clasa mică și EMP2 pentru clasa compactă/medie aparținând PSA sunt mai moderne și mai flexibile.

CMP poate acomoda propulsie pe benzină, diesel și electrică, iar EMP2 propulsie pe benzină, diesel și Plug-In Hybrid și Automotive News informează că va fi posibilă și propulsie pur electrică în viitor pe această platformă.

2,6 milioane unități pe CMP

Astfel, pentru modelele de clasă mică, se va utiliza platforma CMP,  inaugurată la noul DS3 Crossback și care stă și la baza noilor Peugeot 208 și 2008, dar și a noului Opel Corsa.

Pe această platformă se vor construi în viitor nu mai puțin 2,6 milioane unități anual, incluzând aici și viitorul SUV Alfa de clasă mică, plasat sub Tonale, dar și viitoarele generații Jeep Renegade și Fiat 500X.

Viitorul SUV Alfa de clasă mică va fi primul model FCA care va utiliza platforma CMP în 2022 și va avea și versiune electrică. SUV-ul de clasă mică Alfa Romeo nu era în planul lui FCA până să fuzioneze cu PSA.
Italienii se gândeau la un SUV mai mare decât Stelvio, concurent cu BMW X5 și Mercedes-Benz GLE, dar investiția era prea mare și șansele erau foarte mici având în vedere calitatea rivalilor.

PSA a fost mai realist și vrea în primul rând să se concentreze pe creșterea volumelor lui Alfa Romeo, care sunt departe de cele 400.000 unități plănuite de regretatul Sergio Marchionne.

Tot pe această platformă CMP se va lansa în acest an succesorul lui C4 Cactus. De asemenea, Jeep a anunțat un model mai mic decât Renegade care se va baza de asemenea pe această platformă.

Modele pe platforma CMP
Peugeot 208

Citroën C3
Opel Corsa
Fiat hatch clasă mică?
Lancia Ypsilon?
Peugeot 2008
Citroën C3 Aircross
Opel Mokka X
Opel Crossland X
Citroën C4 Cactus
DS3 Crossback
Fiat 500X
Jeep Renegade
SUV Jeep mai mic decât Renegade
SUV Alfa clasă mică

Noul Peugeot 208 (18)

3 milioane unități pe EMP2

Platforma EMP2 inaugurată pe Peugeot 3008 la finalul lui 2017 stă și la baza lui Peugeot 508 sedan și SW, Citroën C5 Aircross și DS7 Crossback. Pe această platformă se vor construi în viitor 3 milioane unități.

Rămâne de văzut dacă Alfa Tonale, viitorul SUV compact Alfa va prelua platforma mai scumpă Giorgio sau EMP2 a lui PSA. Noi credem că având în vedere cerințele stricte de eficiență, șeful lui PSA, Carlos Tavarez, va opta pentru soluția EMP2 care suportă și propulsie Plug-In Hybrid.

Modele pe platforma EMP2
Peugeot 308

Peugeot 508/508
Fiat Tipo/SW
Opel Astra
Opel Insignia
DS7 Crossback
Opel Grandland X
Peugeot 3008/5008
Citroën C5 Aircross
Alfa Romeo Tonale

Peugeot 308 planuri FCA-PSA 2021

Incertitudini în clasa mini

În schimb, Peugeot/Citroën nu mai au planuri de viitor în clasa mini și astfel, Peugeot 108 și Citroën C1 nu vor avea succesor din cauza volumelor relativ mici și a marjelor mici.

Aceste modele sunt construite în uzina comună cu Toyota de la Kolin, Cehia. Conform Automotive News Europe, PSA va părăsi acest joint venture și Toyota va prelua fabrica de la Kolin în totalitate. Acolo se construiește în prezent și Toyota Aygo.

În aceste condiții nu se știe ce se va întâmpla cu modelele mini de la FCA pentru că nu mai există posibilitatea unor sinergii cu PSA. Sunt zvonuri că Fiat va opri investiția în Fiat Panda și Lancia
Ypsilon.

Pe de altă parte, Lancia Ypsilon se bazează pe platforma vechiului Punto, iar Fiat nu mai are un model de clasă mică în Europa, Argo fiind disponibil doar în America de Sud. De aceea, deși nu s-a luat încă nicio decizie nu ar fi lipsit de sens ca Ypsilon să supraviețuiască și să apară și un model Fiat de clasă mică în Europa bazate pe platforma CMP.

Pe de altă parte, Fiat 500 este un simbol al Italiei și unul din cele mai bine vândute modele Fiat, iar de curând Fiat a anunțat versiunea electrică și a primit și o propulsie mild hybrid. De aceea, este de așteptat ca Fiat 500 să existe și în viitor dar rămâne de văzut pe ce bază tehnică.

3 milioane unități pe alte platforme 

În afară de aceste 3 și respectiv 2,6 milioane construite pe platformele CMP respectiv EMP2 mai rămân încă circa 3 milioane unități. Dintre acestea, 720.000 sunt modele RAM pick-up construite pe platformă cu șasiu separat. Încă cam tot pe atâta sunt vanuri, SUV-uri și sedanuri vândute sub brandurile Chrysler și Dodge.

Se pare că platforma utilizată pentru pick-up-ul RAM 1500 va sta și la baza viitoarelor SUV-uri de lux Jeep Wagoneer și Grand Wagoneer plasate deasupra lui Grand Cherokee și care au și opțiune de 7 locuri. Acestea erau deja în planul de modele prezentat de Sergio Marchionne în iunie 2018 cu puțin înainte de dispariția sa.

Mai există apoi o platformă dedicată pentru Jeep Wrangler și Gladiator, pick-up-ul lui Wrangler care va debuta în vara acestui an și în Europa.

Platforma Giorgio pentru Grand Cherokee

În sfârșit, Jeep Grand Cherokee care era construit pe o platformă cu caroserie autoportantă va fi dezvoltat la generația viitoare pe platforma Giorgio a lui Alfa Romeo Stelvio și va apărea în 2021 sau 2022. Tot pe
aceeași platformă se va dezvolta și viitorul Jeep Cherokee.

Modele pe platforma Giorgio
Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Stelvio
Jeep Cherokee
Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee planuri FCA-PSA 2021

Motor nou cu 6 cilindri  în linie

În același timp, Alfa Romeo este responsabilă de dezvoltarea unui motor turbo cu 6 cilindri în linie care va înlocui motorul V8 HEMI de 5,7 litri pe diverse continente. Se pare că acest motor are aceleași dimensiuni fundamentale ale cilindrului ca și GME-T4 (4 cilindri) lansat în 2016 pe Giulia și va avea indicativul GME-T6.

Acesta va avea supraalimentare cu compresor electric și una sau două turbine urmând să dezvolte între 340 și 500 CP. Se pare că noul motor cu 6 cilindri în linie va debuta pe viitorul Grand Cherokee și ulterior va fi utilizat și în alte modele Alfa Romeo, Chrysler, RAM și Maserati. «

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top