Loteria ploii la Oschersleben: Augusto Farfus s-a clasat al cincilea pentru BMW; Martin Tomczyk, de asemenea în puncte.
Ploaia care a început să cadă imediat
ce luminile verzi au dat startul celei de-a doua etape DTM din 2014 a
transformat cursa de la Oschersleben (Germania) într-o loterie a pneurilor.
După o întrecere plină de evenimente, cu nu mai puţin de trei neutralizări cu
Safety Car, Augusto Farfus (Brazilia) a încheiat al cincilea cu modelul Castrol
EDGE BMW M4 DTM, în timp ce Martin Tomczyk (Germania) s-a clasat şi el în
puncte, încheind al nouălea cu BMW M Performance Parts M4 DTM.
Norocul i-a trădat pe ceilalţi piloţi
BMW în condiţiile dificile de pe circuit: în ciuda unor evoluţii impresionante
pe cea mai mare durată a cursei, ei au ratat o clasare în Top 10. Ultima dintre
cele trei intervenţii ale Safety Car a strâns plutonul, astfel că Tomczyk,
António Félix da Costa (Portugalia) şi Bruno Spengler (Canada), care se luptau
pentru clasări pe podium la acel moment, au pierdut poziţii preţioase.
Debutant în DTM, Félix da Costa a
încheiat al 11-lea cu Red Bull BMW M4 DTM, ratând o clasare în puncte pentru
numai 0,2 secunde. El a fost urmat de Spengler, clasat al 12-lea cu BMW Bank M4
DTM. Maxime Martin (Belgia, Samsung BMW M4 DTM) a fost al 14-lea, în timp ce
Joey Hand (SUA, Crowne Plaza Hotels BMW M4 DTM) a ocupat poziţia a 15-a.
Marco Wittmann (Germania) nu a reuşit
să convertească pole position, în care a fost promovat după descalificarea lui
Miguel Molina (Spania / Audi) după calificări, într-un rezultat pozitiv. După
start, Wittmann a putut să-şi apere primul loc, după care pilotul Ice-Watch BMW
M4 DTM s-a îndepărtat de pluton. Totuşi, el a pierdut mai multe poziţii la
restart în urma primei neutralizări, ca urmare a ieşirii pe bancul de pietriş
din primul viraj. Ulterior, el a coborât şi mai mult în clasament din cauza
unei probleme tehnice.
După 44 de tururi, Wittmann a trecut
linia de sosire pe poziţia a 19-a. Cursa lui Timo Glock (Germania) s-a încheiat
după doar câteva tururi. Germanul a efectuat o piruetă în urma unui contact cu
Mike Rockenfeller (Germania), iar modelul Deutsche Post BMW M4 DTM a rămas
blocat în afara pistei.
Jens
Marquardt (director BMW Motorsport): “Condiţiile meteo au transformat
cursa într-una plină de evenimente şi foarte agitată – cu siguranţă, una dintre
cele mai interesante din ultimii ani. Categoric, nu suntem mulţumiţi cu acest
rezultat care nu reflectă performanţele BMW M4 DTM. Când porneşti din pole
position, îţi doreşti să câştigi. Totuşi, în cursa aceasta nu am avut norocul
de care aveam nevoie. Marco Wittmann a avut o cursă plină de ghinion. Întâi a
făcut o mică eroare la primul restart, apoi a fost lovit de problemele tehnice
ale maşinii. Augusto Farfus a reuşit să obţină cel mai mult în acest condiţii.
Felicitări lui Christian Vietoris şi celor de la Mercedes-Benz pentru victoria
spectaculoasă.”
Clasamentul
piloţilor după două etape:
1. Mike Rockenfeller 30p;
2. Christian Vietoris 25p;
3. Marco
Wittmann 25p;
4. Mattias Ekström 18p;
5. Adrien Tambay 16p;
6. Edoardo Mortara 15p;
7. Augusto
Farfus 14p;
8. Paul di Resta 12p;
9. Timo Glock
10p;
10. Bruno
Spengler 8p;
11. Miguel Molina 8p;
12. Timo Scheider 8p;
13. Martin
Tomczyk 8p;
14. Gary Paffett 4p;
15. Joey Hand
1p.