Polestar 1 este noul coupe Volvo cu 600 CP care transformă în realitate visul suedezilor de a repoziționa fostul tuner de casă Polestar într-un brand independent, dedicat modelelor electrificate cu gene sportive.
La mijlocul acestui an, Volvo a anunțat că divizia sportivă Polestar se va separa de brandul mamă și va activa ca o entitate separată, care se concentrează pe dezvoltarea de mașini sport, cu propulsie exclusiv electrificată. În ultimele săptămâni, Polestar a prezentat mici piese de puzzle foto ce anunțau primul său model plug-in, un Grand Tourer cu două plus două locuri de clasă medie, corespondent eco și totodată sportiv al viitoarei generații Volvo S60, care va folosi aceeași platformă tehnică.
Polestar 1 este un hibrid plug-in cu un motor termic și două electrice, creditate cu nu mai puțin de 600 CP și 1.000 Nm. Nou și specific pentru Polestar este sistemul twin cu două motoare electrice montate pe roțile din spate, care sunt conectate printr-un angrenaj planetar. În modul “Pure”, modelul Polestar 1 este un coupe complet electric cu tracțiune spate. Cele două motoare electrice de pe puntea spate funcționează împreună cu un motor turbo (montat în față) pe benzină cu patru cilindri de 2,0 litri din familia Volvo Drive-E, care acționează roțile din față, pentru distanțe mai mari sau pentru momentele când accelerația este apăsată incisiv. În așa-numitul Power Mode, sunt disponibile întreaga putere maximă menționată de 441 kW (600 CP) și cuplul de 1.000 Nm.
Autonomia 100% electrică este estimată la 150 de kilometri, o valoare etalon în industrie. Ca și seriile 60 și 90, Polestar 1 utilizează arhitectura tehnică modulară SPA. Cu toate acestea, aproximativ 50% din mașină a fost dezvoltată integral de fosta divizie sportivă Volvo, Polestar. Polestar 1 are o lungime de 4,5 metri.
Caroseria lui Polestar 1 este în mare parte realizată din fibră de carbon, ceea ce reduce greutatea conform producătorului cu 230 de kilograme, în timp ce rigiditatea torsională a crescut cu 45%. În plus, greutatea redusă a componentelor caroseriei ar trebui să coboare centrul de greutate, ceea ce îmbunătățește manevrabilitatea, performanța și manevrabilitatea.
Polestar anunță și o nouă suspensie electronică controlată continuu cu amortizoare adaptive (Continuously Controlled Electronic Suspension – CESi) furnizată de specialiștii suedezi de la Öhlins. Fiecare amortizor are o nouă valvă (actuator) electronică ce monitorizează constant comenzile șoferului și suprafața drumului și ajustează caracteristicile de deplasare în două milisecunde. Reglarea șasiului poate fi realizată și de șofer. De asemenea, angrenajul planetar al motoarelor electrice permite distribuirea selectivă a cuplului între roțile de pe puntea din spate fără a frâna roata din interiorul curbei și, deci, fără a încetini mașina. Chiar și la frânare, Polestar nu face economii: etrierii de frână cu 6 pistoane Akebono și discurile de 400 milimetri asigură o decelerare excelentă. Distribuția greutății este de 48:52% între față și spate.
Polestar alege să nu folosească un model de vânzări obișnuit. În primul rând, se vor construi în fiecare an maxim 500 de mașini. De asemenea, modelele mărcii pot fi comandate online doar ca parte a unui abonament care permite clienților să beneficieze de o rată fixă, care poate fi suplimentată de servicii suplimentare.. Sunt incluse un serviciu de ridicare și livrare a mașinii. Oricine dorește o experiență clasică în showroom-uri poate să viziteze așa-numitele showroom-uri Polestar Spaces, care nu fac parte din rețeaua de distribuitori Volvo.
Pentru a permite dezvoltarea Polestar ca o companie independentă, Volvo Cars și Geely investesc nu mai puțin de 640 de milioane de euro în marcă. O parte din această sumă este cheltuită pentru înființarea unei fabrici complet noi în Chengdu, China, site-ul de producție al tuturor modelelor viitoare Polestar.
Polestar 2 și Polestar 3 sunt în curs de dezvoltare
Toate modelele viitoare Polestar vor fi înzestrate cu un tren de rulare complet electric. Polestar 2 va fi primul vehicul alimentat cu baterii (BEV) al Volvo Car Group. Modelul de mijloc este gândit ca un rival direct pentru Tesla Model 3. Începerea producției este programată pentru sfârșitul anului 2019 – cu o cadență mai generoasă decât cea anunțată în cazul lui Polestar 1. La vârful gamei va sta Polestar 3, care se află, de asemenea, în faza finală de proiectare. Acesta va fi un SUV de clasă medie, așteptat pe piață până în 2020.