Porsche își înnoiește cel mai agil coupe din gamă, atribuindu-i un aspect mai atletic și, pentru prima oară în istorie, prețuri mai mici decât ale suratei roadster.
Debutul coupe-ului vine la scurt timp după cel al noului 718 Boxster, fiind a treia generație de Cayman apărută pe piață. Și pentru că modelul german a fost întotdeauna o încântare pentru pasionații de ace de păr în rampe accentuate și aderență la cote maxime, să începem prezentarea cu noul șasiu. Inginerii germani au menținut arhitectura cu motor central și tracțiune spate, care și-a dovedit comportamentul neutru de-a lungul întregii vieți a modelului. Mai mult, soluția este testată de germani încă din anii ’50, când a echipat modelul original 718. Acesta a câștigat inclusiv la Le Mans, dovedind o ținută perfectă de drum.
Dincolo de această filosofie, nimic n-a mai rămas de la precedentul Cayman. Arcuri și bare stabilizatoare mai rigide se alătură amortizoarelor revizuite pentru un plus de stabilitate și aderență în virajele abordate la limită. Sistemul de direcție a primit o cremalieră împrumutată de la 911 Turbo, care scurtează cursa cu 10% în vecinătatea poziției de mers înainte. Rezultatul este un comportament mai agil și o senzație mai plăcută, asemănătoare pilotării unui kart. Noile roți, mai late cu o jumătate de inch și pneurile de ultimă generație transmit optim forțele laterale la asfalt.
Celor pentru care varianta de bază nu le este suficientă, pachetele opționale Sport Chrono Package și Porsche Torque Vectoring le pot adăuga cireașa pe un tort și-așa irezistibil. Mai mult, suspensia activă PASM poate scădea garda la sol cu 10 mm sau, în noua variantă Sport, cu 20 mm. Toate setările pe care le preferă șoferul pot fi acum memorate în programul ”Individual”, ce se alătură începând cu această generație, celor deja existente: Normal, Sport și Sport Plus. O dinamică ameliorată obligă la montarea unui sistem supradimensionat de frânare. Întreaga gamă a făcut un pas în față: frânele de pe modelul standard sunt împrumutate de la precedentul Cayman S, în timp ce actualul S a primit sistemul de frânare de pe 911 Carrera.
Atâtea îmbunătățiri aduse șasiului, trenului de rulare și sistemului de direcție nu pot anunța decât motorizări pe măsură. Într-adevăr, gama de motoare de ultimă generație de pe Boxster este montată și pe Cayman, în aceleași variante de putere: 2.0 litri și 300 CP, respectiv 2.5 litri și 350 CP. Ambele motoare au cilindri orizontal opuși și sunt supraalimentate, în purul stil al casei din Stuttgart, iar puterile dezvoltate sunt în ambele cazuri mai mari cu 25 CP decât la generația anterioară. Totuși, nu puterile maxime sunt elementele definitorii ale boxerelor, ci mai degrabă plaja de turații în care ating cuplul maxim. Cei 380 Nm ai motorului de 2 litri sunt disponibili între 1950 și 4500 rot/min., în timp ce turbina cu geometrie variabilă a modelului de top ”S”, provenind de la precedentul 911 Turbo, trimite spre roți 420 Nm între aceleași limite de turație. Rezultatele accelerațiilor trec din sfera mașinilor sport în lumea super-sportivelor, cu un sprint 0-100 km/h de 4.7, respectiv 4.2 secunde. Modelul de bază se oprește din accelerat la 275 km/h, iar varianta S la 285 km/h.
Din prezentarea de mai sus se poate deduce că noul Cayman este doar o mașinărie însetată de aderență și dinamică la cote maxime. Nimic mai greșit: noul design al tabloului de bord adaugă o tentă de lux interiorului, în timp ce sistemul de infotainment Porsche Communication Management, oferit în dotarea standard, include o instalație de sunet de 150 W. În plus, opțional, șoferul își poate conecta telefonul via Apple CarPlay și poate utiliza sistemul de navigație folosind vocea în timp ce urmărește șoseaua la lumina sistemului bi-xenon.