Porsche 911 facelift intră în era turbo. Noi motorizări supraalimentate, direcţie integrală şi un sistem de infotainment revizuit sunt noutăţile cu care iconicul coupe german se prezintă la Salonul Auto de la Frankfurt.
Odată cu operaţiunea de întinerire, Porsche înlocuieşte motorizările aspirate de intrare în gamă cu un boxer bi-turbo de 3 litri complet nou, cu 20 CP mai potent decât predecesorii săi. Oferit în două trepte de putere, acesta dezvoltă 370 CP şi 450 Nm în cazul versiunii 911 Carrera şi 420 CP, respectiv 500 Nm, alături de 911 Carrera S.
Plusul de putere bifat de Carrera S este atins graţie modificărilor aduse presiunii turbo şi sistemului de evacuare, totul acompaniat un sistem de management al motorului modificat. Plaja de turaţii ideală este identică, cuplul maxim fiind atins între 1.700 şi 5.000 rpm.
În ciuda avantajului de 20 CP şi 60 Nm, noile motoare turbo sunt cu până la 12% mai economice, consumul mediu oscilând între 7,4 l/100 km pentru Carrera şi 7,7 l/100 km pentru Carrera S, ambele echipate cu transmisie automată PDK cu şapte trepte şi dublu ambreiaj. Standard se oferă în continuare cutia manuală cu şase rapoarte.
Performanţele sunt şi ele, evident, în progres. Porsche 911 facelift a parcurs deja bucla de nord a circuitului de la Nurburgring în 7 minute şi 30 secunde, cu 10 secunde mai rapid decât înainte. Dacă ne referim la modelul 911 Carrera PDK, acceleraţia de la 0 la 100 km/h durează 4,2 secunde, iar viteza maximă este estimată la 295 km/h, în timp ce pentru Carrera S PDK cu pachetul Sport Chrono aceleaşi bareme sunt cotate la 3,9 secunde, respectiv 308 km/h. Carrera S devine, astfel, primul exponent al liniei Carrera care învinge pragul psihologic de 4 secunde.
Toate modelele Carrera şi Carrera S primesc suspensie adaptivă PASM (Porsche Active Suspension Management) încă de la echiparea de bază. Aceasta aduce o gărdă la sol cu 10 mm mai mică şi un ruliu redus. Carrera S poate fi echipat în premieră cu direcţie integrală, sistem preluat de la versiunile de top GT3 şi Turbo ce brachează roţile posterioare în acelaşi sens cu cele din faţă sau invers, în funcţie de solicitări, pentru o stabilitate mai bună şi o raza de bracaj cu 0,5 metri mai mică. Porsche oferă, de asemenea, pentru prima dată un sistem hidraulic de ridicare a gărzii la sol, ce adaugă 40 mm în doar 5 secunde.
La exterior, modificările aduse de facelift se limitează la adoptare unor noi blocuri optice faţă-spate cu LED-uri, clanţe redesenate, evacuare dublă centrală pentru Carrera S şi o admisie de aer posterioară cu grilaj dispus vertical, reconfigurată pentru a oferi răcirea necesară noului sistem de supraalimentare turbo. Păşind la interior, notăm sistemul multimedia PCM (Porsche Communication Management) înzestrat cu un touchscreen sensibil mai generos de 7 inch şi suport WiFi şi Apple Car Play/Android Auto.
Volanul nou de inspiraţie 918 Spyder găzduieşte selectorul modurilor de condus aferente pachetului Sport Chrono. Patru personalităţi diferite sunt disponibile, Normal, Sport, Sport Plus şi Individual, toate alterând setările cutiei, motorului, suspensiei şi sunetul evacuării. Pentru modelele cu transmisie PDK, Porsche oferă şi modul suplimentar Sport Response, menit să livreze acceleraţia maximă posibilă timp de 20 secunde.
Debutul comercial al noului Porsche 911 facelift este preconizat pentru trimestrul trei al anului în curs.