Afirmația din titlu nu e un eufemism, ci purul adevăr: GT3 R este un model dezvoltat de Porsche pentru cei care vor o mașină compatibilă cu întrecerile categoriei GT3.
Punctul de plecare a fost un Porsche GT3 RS, după care inginerii au făcut tot posibilul pentru a tăia cât mai mult din masa mașinii. Un alt aspect important a fost îmbunătățirea aerodinamicii mașinii, precum și reducerea consumului de carburant și a prețurilor pentru revizii și piese de schimb.
Așa cum era și de așteptat, manevrabilitatea mașinii a fost un alt aspect cheie, Porsche alegând să mărească ampatamentul lui GT3 R cu 8,3 cm pentru o mai bună repartiția a maselor în viraje și un comportament mai intuitiv.
Puterea dezvoltată de motorul de patru litri boxer cu șase cilindri a crescut foarte puțin față de versiunea de serie cu care GT3 R se înrudește, ajungând acum la puțin peste 500 CP. Motorul rămâne unul aspirat, deci turațiile ridicate vor fi la ordinea zilei, iar masa de doar 1.220 kg face ca GT3 R să aibă un raport putere/greutate foarte favorabil.
Puterea merge către roțile din spate prin intermediul unei cutii de viteze secvențiale și va fi ajutată să ajungă pe asfalt de eleronul uriaș care n-are cum să-ți fi scăpat până acum. Nu de alta, dar are doi metri în lungime și 40 cm în lățime.
Pentru momentele în care puterea trebuie tăiată, frânele lui Porsche 911 GT3 R au primit etriere monobloc din aluminiu cu șase pistoane în față și patru în spate, și discuri de 380 mm în față și 372 mm în spate. Iar pentru momentele în care frânele n-au fost suficient și totul s-a dus naibii, ieșirea de siguranță din plafon a fost lărgită.
Livrările ar trebui să înceapă la sfârșitul anului, în decembrie, iar prețul este de 429.000 de euro plus TVA-ul specific fiecărei țări. În cazul României, deci, ar trece ușor de 550.000 de euro – nu că s-ar înghesui lumea să-l cumpere pe meleagurile astea.