Porsche 911 2.5 S/T restaurat de fabrică

Porsche 911

V-ați întrebat vreodată cum restaurează un producător de mașini propriile exemplare? Porsche a găsit în Statele Unite un 911 2.5 S/T într-o stare deplorabilă și a decis să-i reda strălucirea din 1972. Rezultatul i-a impresionat atât de tare, încât l-au adus la expoziția Techno Classica.

Numai 33 de exemplare din acest model au fost asamblate între 1970 și 1971, cu unicul scop de a concura în competiții. În aceeași perioadă, reglementările FIA au stipulat creșterea ecartamentului cu 2 inci, fapt care i-a obligat pe inginerii germani să mărească pasajele pentru a face loc noilor roți. Mai mult, panourile caroseriei au fost realizate dintr-un oțel mai subțire, iar elemenetele inutile pe pistă, precum sistemul de încălzire, scrumiera, apărătorile de soare și antifonarea au fost complet eliminate. Dorința de a obține performanțe maxime era atât de mare, încât geamurile laterale au fost schimbate cu plexiglass, iar caroseria a fost vopsită cu un strat mai subțire de lac.

Porsche 911 2.5  (6)

O mașină extremă, într-o condiție…extrem de degradată: ruginită, îndoită, cu piese lipsă și nefuncțională. Pentru a începe procesul de restaurare, specialiștii Porsche au demontat toate panourile caroseriei, păstrându-i doar elementele structurale. După ce au măsurat cotele și le-au comparat cu cele originale, au folosit un mecanism hidraulic pentru a repune pe poziție elementele de rezistență.

Reconditionare Porsche 911 (8)

Apoi, vopseaua a fost îndepărtată printr-o baie în soluție alcalină. Împreună cu vopseaua, s-a dizolvat și o parte din elementele ruginite, care ulterior au fost reconstruite.

Reconditionare Porsche 911 (4)

Panourile exterioare au fost curățate și îndreptate manual, utilizând matrițe ale modelului original. Procesul a necesitat peste 1000 de ore de muncă. Totuși, câteva elemente de caroserie n-au mai putut fi salvate, fiind reconstruite de la zero pe baza schițelor originale din 1971.

Reconditionare Porsche 911 (5)

De aici, procesul de protejare a caroseriei a urmat pașii tipici autoturismelor de ultimă generație, incluzând acoperirea electrochimică cu soluție anticorozivă realizată la fabrica Porsche din Zuffenhausen.  Au urmat aplicarea unui strat de primer, apoi a vopselei și lacului. În sfârșit, mașina și-a recăpătat luciul de odinioară!

Reconditionare Porsche 911 (7)

După o muncă laborioasă ce a durat 8 săptămâni, a sosit momentul asamblării finale. Toate elementele mașinii sunt acum funcționale și niciun detaliu original, de la clipsurile de pe capotă până la rezervorul de 110 litri nu lipsește.  Scopul a fost atins: în orice moment, exemplarul poate ieși pe pistă!

 

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Nikola Motor

Nikola, aproape de faliment

Despărțirea de Iveco, cu care avea un parteneriat, pare să fi fost doar un pas în declinul Nikola Corporation. Acum, producătorul de

Tesla Robotaxi - Robovan

Vânzările Tesla, în cădere liberă

Un cumul de factori a făcut ca, în 2024, vânzările Tesla să scadă pentru prima oară în istoria companiei. Ne-am obișnuit ca

Scroll to Top