Pe data de 12 septembrie s-au împlinit 55 de ani de când constructorul german Porsche lansa cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt modelul 901 care a devenit ulterior 911 și care continuă să se bucure și în zilele noastre de un mare succes printre modelele din clasa sport.
Vom incerca să punctăm cele mai importante momente din istoria de 55 de ani ai Porsche-ului 911.
După succesul obținut cu modelul 356 construit în aproape 78.000 de unităti în 17 ani (1948 -1965), conducerea de atunci a firmei germane Porsche cu sediul la Zuffenhausen-Stuttgart, a luat la sfârșitul anilor ’50 decizia dezvoltării unui nou model sport pentru a continua aceasta tradiție, proiectul primind denumirea Type 7.
Concepția tehnică pentru viitorul model a rămas aproape neschimbată: motor de tip boxer cu cilindri opuși având racirea pe aer amplasat în partea din spate care garanta o manevrabilitate superioară, funcționare eficientă a frânelor și o tracțiune optimă. Cerintele lui Ferry Porsche, fiul fondatorului firmei Ferdinand Porsche, legate de motorizarea viitorului model au fost clare, pentru o funcționare mai suplă acesta a optat pentru o variantă cu 6 cilindri.
Până în decembrie 1959 au fost proiectate 3 prototipuri denumite 695 T7. În cursul anului 1960 a fost finalizat un nou prototip denumit 754 T7, realizat sub conducerea șefului departamentului de design al firmei, Erwin Komenda, cel care a stilizat și modelul 356.
Nemulțumit de configurația interiorului cu 4 locuri și linia clasică spate ale prototipului 754 T7, Ferry Porsche a impus soluția unui interior cu 2+2 locuri proiectul fiind denumit T8 iar responsabil cu design-ul a fost numit fiul său Alexander „Butzi” Porsche care a optat pentru o caroserie tip coupe-fastback, acesta devenind ulterior șeful departamentului de design al firmei Porsche. Un prim prototip a fost finalizat în septembrie 1962 și denumit 901. Până la sfârșitul verii anului 1963 au mai fost realizate și testate alte 5 prototipuri. Citește materialul complet pe site-ul www.motorclasic.ro.