În variantă complet electrică, SUV-ul Porsche Macan se află pe ultima sută de metri înainte de lansare.
La 10 ani de la debut, Macan se află în pragul unei a doua generații de modele, acum în variantă complet electrică. Fiind primul Porsche construit pe noua platformă Premium Platform Electric (PPE), SUV-ul Macan reprezintă o construcție complet nouă. Așadar, procesul de testare pentru a asigura coordonarea perfectă a tuturor componentelor și sistemelor a fost meticulos. Nu au lipsit simulările atât în lumea virtuală, cât și în tunelul de vânt, importante pentru construirea unui model nu doar mai sportiv, ci și mai eficient.
CX de 0,25
Una dintre provocări a fost menținerea identității seriei Macan, concomitent cu îndeplinirea cerințelor aerodinamice necesare pentru o eficiență ridicată și, prin urmare, o autonomie ridicată. Astfel, a fost important să se asigure o cooperare strânsă între designeri și inginerii responsabili cu aerodinamica. Prin această muncă în echipă s-a reușit combinarea designului caracteristic cu aerodinamica optimizată pentru autonomie, folosindu-se inclusiv componentele Porsche Active Aerodynamics (PAA) și alte măsuri specifice.
„Toate elementele aerodinamice active contribuie în mod semnificativ la creșterea autonomiei, spune Thomas Wiegand, director de aerodinamică și aeroacustică. Avem un spoiler posterior care se extinde automat și clapete de răcire active la prizele de aer frontale.“ De asemenea, există elemente variabile în partea inferioară a caroseriei. Protecția inferioară a vehiculului este plană și închisă, asemănătoare cu a unei mașini de curse, chiar și în zona punții din spate. În timpul unei rulări normale pe șosea, Macan adoptă automat aerodinamica ideală. Spoilerul din spate se deplasează în poziția eco, clapetele de aer se închid și nivelul șasiului se coboară. În această situație, coeficientul aerodinamic este 0,25 (anterior, 0,35). Toate acestea fac din noul Macan unul dintre cele mai aerodinamice SUV-uri, cu un impact major asupra eficienței. Astfel, autonomiile WLTP vor fi de peste 500 km, la toate variantele.
Încărcare rapidă cu până la 270 kW
Motoarele electrice ale noului Macan își extrag energia dintr-o baterie litiu-ion amplasată sub caroserie, cu o capacitate brută de 100 kWh, din care până la 95 sunt utilizabili. Arhitectura de 800 de volți a PPE permite încărcarea rapidă de înaltă performanță. Capacitatea de încărcare la stațiile de încărcare de 800 V este de până la 270 kW. Nivelul de încărcare poate fi mărit de la 10% la 80% în mai puțin de 22 de minute la stațiile de încărcare de 400 V. Un comutator de înaltă tensiune din baterie permite încărcarea prin împărțirea efectivă a bateriei de 800 V în două baterii, fiecare cu o tensiune nominală de 400 V. Acest lucru permite o încărcare eficientă, fără un amplificator HV suplimentar, la o putere de până la 150 kW. Încărcarea în curent alternativ este posibilă cu până la 11 kW.
Testarea dinamicii de conducere în condiții extreme
Prototipurile camuflate ale modelului Macan complet electric au parcurs peste 3,5 milioane de kilometri pe piste și pe drumuri publice. Pentru a testa interacțiunea tuturor componentelor active ale sistemului de conducere în condiții extreme, mașinile de testare au mers prin întreaga lume. Au fost acoperite toate intervalele de temperatură, de la minus 30° Celsius, în Scandinavia, până la plus 50°, în Death Valley din California. Deoarece un SUV trebuie să ruleze pe orice suprafață, a fost testat nu numai pe șosea, ci și în off-road, pe pietriș, zăpadă și gheață. Iar tracțiunea integrală care favorizează puntea din spate a modelelor Macan complet electrice a fost întotdeauna în elementul său.
Porsche utilizează exclusiv cea mai recentă generație de motoare sincrone cu excitație permanentă, PSM, pe punțile din față și din spate. Acestea asigură o putere de supraalimentare de peste 450 kW (612 CP), oferă o eficiență excelentă și permit o transmitere optimă și constantă a puterii de ieșire. Sistemul Porsche Traction Management, controlat electronic, gestionează aproape în timp real distribuția cuplului de peste 1000 Nm cu Launch Control, a modelului de top. Pentru a oferi spectrul larg între performanțe ridicate și confort, a fost implementat un sistem Porsche Active Suspension Management, cu tehnologie de amortizare cu două supape, suspensie pneumatică, blocarea transversală a punții din spate și, pentru prima dată, direcție pe puntea din spate cu un unghi de virare de până la 5 grade.