Porsche a captat atenția tuturor prin apariția din cadrul Salonului Auto de la Frankfurt – vedeta standului fiind Porsche Mission E – primul concept full electric, cu o putere totală de 600 CP și o autonomie de 500 km.
Porsche Mission E reprezintă un pas înainte, o inovație pentru Porsche, un model ce anticipează primul autoturism full electric al producătorului german. Cu o carte tehnică destul de impresionantă, conceptul respectă pedigree-ul sport impus de Porsche, atât în cifre cât și în materie de imagine.
Porsche Mission E produce 600 CP, fiind astfel capabil de un timp 0-100 km/h sub 3.5 secunde și o autonomie de 500 km, cu o viteză de încărcare rapidă a acumulatorului la 80% în doar 15 minute, fapt ce asigură continuarea drumului cu încă 400 km. Mai mult, atât tracțiunea cât și direcția conceptului sunt integrale.
Folosindu-se de cunoștintele despre propulsia electrică și stocarea energiei dobândite odată cu dezvoltarea prototipului hibrid folosit în cursa de anduranță LeMans de anul acesta – 919 Hybrid, alături de tehnologia bateriilor create pentru hypercar-ul 918 Spyder, noul concept se anunță a fi un rival de temut pentru Tesla Model S.
Tot printre elementele cheie ale modelului se regăsește funcția rapidă de încărcare, fiind necesare doar 15 minute pentru o încărcare până la 80%. Acest fapt este posibil datorită tehnologiei inovative de incărcare la 800 volți, în comparație cu sistemul de 400 volți existent la ceilalți constructori. Prin dublarea voltajului rezultă nu doar o încărcare foarte rapidă, dar și o greutate mai mică, datorită dimensiunilor reduse ale modulului de încărcare. Opțional, clienții Porsche pot achiziționa o stație de încărcare prin inducție, ce se montează în garaj, unde odată poziționat, vehiculul se încarcă fără să fie necesară altă operațiune.
Prin montarea bateriilor într-o poziție mult mai aproape de podea, între cele două axe, Mission E reușește să distribuie greutatea conceptului într-un mod egal, asigurând un centru de greutate foarte jos. Acești factori ajută atât la creșterea performanțelor cât și la îmbunătățirea manevabrilității, Mission E păstrându-și astfel titulatura de sportiv asigurată de ADN-ul Porsche.
Din punct de vedere al design-ului exterior, conceptul păstrează elementele de identitate tradiționale brandului Porsche, regăsind multe asemănări cu modelul 911, beneficind în același timp de exclusivitatea unor noi detalii futuristice, precum blocurile optice LED și camere video amplasate în cele două aripi față, ce proiectează imaginea la interior, în colțurile de jos ale parbrizului. Totodată, remarcăm lipsa oglinzilor laterale, fiind înlocuite cu un sistem de camere încorporate în lateral, amănunt menit să îmbunătățească coeficientul aerodinamic al conceptului.
Interiorul este în ton cu principiul aplicat de Porsche acestui concept – cât mai deschis și cu o arhitectură cât mai simplă, orientat către șofer. De altfel, șoferul reprezintă un element cheie în dezvoltarea spațiului interior – scaunele scoică sport sunt construite astfel încât să asigure un suport lateral în cazul unui condus mai sportiv, iar consola mediană ce continuă din bord către pasagerii din spate delimitează spațiul fiecărui pasager. Totuși inginerii nu au omis importanța poziției, dorind să ofere acel sentiment familiar Porsche chiar și noului concept, astfel încât șoferul se bucură de aceeași poziție la volan precum și în 911.
Vorbind despre un concept, nu este de mirare că acesta vine cu o planșă de bord complet digitală – folosindu-se de tehnologia OLED, display-urile sunt toate adaptate să se alinieze în aceeași poziție cu șoferul – indiferent că poziția acestuia este mai sus, mai jos sau înclinată în cazul virajelor, display-ul este programat să reacționeze cu șoferul. Computerul de bord oferă cinci meniuri principale – Connected Car, Performance, Drive, Energy și Sport Chrono, șoferul putând activa și naviga prin acest meniu apăsând o comandă direct amplasată pe volan. Mai mult, printre dotările noului concept regăsim și display-ul holografic, ce se extinde spre pasagerul din dreapta, acesta având astfel acces către diferitele meniuri ale computerului de bord – media, navigație, controlul climei sau detalii despre autovehicul.
Și ca să nu își piardă totuși titulatura de concept pentru viitor, diferitele funcții ale computerului de bord ale noului Porsche Mission E pot fi programate de pe tabletă, de la distanță, prin intermediul unui modul numit Over the Air and Remote Services, cu ajutorul căruia șoferul poate seta harta GPS pentru călătoria de a doua zi sau detalii despre autonomie. Cu ajutorul unui alt modul numit Integrated Remote Services, șoferul poate alege să deschidă mașina, tot de la distanță sau permite prietenilor ori familiei să o utilizeze, trimițându-le un fișier ce conține o cheie digitală, valabilă doar o perioadă predefinită.
Conceptul stă la baza unui viitor model semnat Porsche, ce urmează a fi lansat în 2018.