Porsche ridică ștacheta în lumea mașinilor sport electrice prin introducerea modelului Taycan Turbo GT și a modelului Taycan Turbo GT cu pachetul Weissach. Aceste modele, care urmează să fie livrate clienților în această primăvară, promit o putere și performanțe impresionante, stabilind noi recorduri pe circuite de curse emblematice chiar înainte de a ajunge pe piață.
Atât Taycan Turbo GT, cât și varianta cu pachet Weissach se mândresc cu o putere maximă de peste 1.100 CP. Sunt cele mai puternice Porsche de serie construite vreodată. Această realizare este obținută printr-o combinația unei construcții ușoare, anumite modificări aerodinamice și un invertor mai puternic ce utilizează semiconductori din carbură de siliciu.
Modelul Taycan Turbo GT cu pachetul Weissach, orientat către circuit, a stabilit deja recorduri pe circuite renumite precum Weathertech Raceway Laguna Seca și Nürburgring. La Laguna Seca, pilotul de teste Porsche, Lars Kern, a înregistrat un timp record de 1:27,87 minute, devenind astfel cea mai rapidă mașină electrică de serie care a parcurs acest circuit. Între timp, la Nürburgring, Taycan Turbo GT a stabilit un nou record al clasei cu un timp de 7:07,55 minute pe tur, demonstrându-și dominația pe unul dintre cele mai dificile circuite din lume. Acest timp este cu 26 de secunde mai rapid decât cel înregistrat de Kern pentru ultimul său tur de circuit record la bordul unui Taycan Turbo S Sport sedan echipat cu pachetul de performanță, în august 2022.
Taycan Turbo GT, ADN de curse
Kevin Giek, vicepreședinte al liniei de producție de la Porsche, evidențiază pachetul complet de atribute de performanță care fac din Taycan Turbo GT un concurent formidabil pe circuit. El subliniază faptul că, pentru a atinge performanțe pe circuit este nevoie de mai mult decât putere brută. Modelele Taycan Turbo GT excelează în domenii precum accelerația, frânarea, aderența în viraje, aerodinamica și stabilitatea.
Modelele Taycan Turbo GT dispun de un mod de atac inovator. Oferă o putere suplimentară de 120 kW timp de 10 secunde, prin simpla apăsare a unui buton. Această funcție, inspirată de experiența Porsche din curse în Campionatul Mondial de Formula E ABB, asigură o experiență de condus antrenantă pe circuit. Impulsul este indicat de un cronometru cu numărătoare inversă în instrumentarul de bord. În comparație cu funcția push-to-pass de pe celelalte modele Taycan, „Attack Mode” oferă o putere cu 50 kW mai mare și poate fi activat în două moduri diferite. Ca alternativă la apăsarea comutatorului montat pe volan, „Attack Mode” poate fi activat și dezactivat și prin intermediul padelei din dreapta. Acest lucru face ca funcția să fie mai ușor de utilizat pe circuit.
Cuplu de 1.340 Nm
Echipate cu un invertor mai puternic, ambele modele au o putere de 580 kW. Cu Launch Control, aceasta crește până la 760 kW sau până la 815 kW timp de două secunde. Cuplul maxim în ambele versiuni este de până la 1.340 Nm. Autonomia celor două modele este de până la 555 km, conform măsurătorilor WLTP.
Taycan Turbo GT are nevoie de doar 2,3 secunde pentru sprintul de la zero la 100 km/h. Cu pachetul Weissach, acest timp se scurtează la 2,2 secunde. Astfel, modelul este cu una sau două zecimi de secundă mai rapid decât Taycan Turbo S. Diferența în ceea ce privește accelerația de pe loc până la 200 km/h este și mai mare: 6,6 sau 6,4 secunde pentru versiunea fără/cu pachetul Weissach. Asta înseamnă cu până la 1,3 secunde mai rapid decât Taycan Turbo S.
În ceea ce privește designul, modelele Taycan Turbo GT emană o estetică inspirată din curse. Componentele din fibră de carbon, finisajele exclusive ale vopselei și îmbunătățirile aerodinamice conferă un aspect agresiv. La interior, șoferii au parte de o ambianță sportivă, cu dotări precum scaunele scoică, un volan sport GT și opțiunea pentru ornamente interioare exclusive.