Porsche Taycan nici nu a fost prezentat, dar producătorul german a primit deja numeroase comenzi pentru prima sa mașină electrică. Lista de comenzi s-a deschis luna aceasta.
Clienții au fost atrași de conceptul care anticipează modelul de serie, Mission E. Viitoarea mașină a producătorului cu sediul la Stuttgart, rival pentru Tesla Model S, va fi prezentată în 2019 și va ajunge pe piață în 2020.
Dezvoltarea lui Taycan este coordonată de Stefan Weckbach, responsabil și pentru Boxter. Configurația cu patru locuri a lui Taycan dă de înțeles însă, că mașina va avea un caracter mai apropiat de cel al lui Panamera decât de al modelelor sport ale companiei. Bateriile amplasate în podea ar trebui să-i asigure un centru de gravitație extrem de coborât.
Află aici ce înseamnă “Taycan”:
Porsche Taycan se va numi prima mașină electrică a companiei
Taycan va avea la bază noua plaformă a companiei, J1. Primul EV de la Porsche va fi echipat cu tehnologie de încărcare de 800 V. Nemții au confirmat că bateria se va putea încărca până la 80% în doar 15 minute. J1 este una dintre cele trei platforme pe care Grupul Volkswagen le dezvoltă anume pentru mașinile electrice și este – spun reprezentanții Grupului – total diferită de C-BEV, care stă la baza viitorului Audi E-tron.
Fostul pilot de Formula 1, actual pilot în Campionatul Mondial de Anduranță, Mark Webber, a testat deja modelul pe circuitul Wiessach al companiei și a dezvăluit că acesta va avea 600 de cai putere. Porsche Taycan ar trebui să accelereze de la 0 la 100 km/h în aproximativ 3,5 secunde.
Se anunță vremuri propice pentru Taycan. Porsche, BMW, Daimler, Ford și Volkswagen sunt aliați în dezvoltarea unei rețele de încărcare a mașinilor electrice pe teritoriul Europei, care va purta denumirea de Ionity. Constructorii auto s-au angajat să instaleze 400 de stații de încărcare în Europa până în 2020. Fiecare stație va avea o capacitate de 350 kW.