Fanii Porsche numără săptămânile până la prezentarea primului model electric al brand-ului. Un prototip Porsche Taycan camuflat și-a făcut apariția la Festivalul Vitezei de la Goodwood și se pare că a fost evenimentul potrivit pentru supercarul care va avea peste 600 de cai putere.
Porsche a făcut publice primele informații oficiale referitoare la prima sa mașină electrică. Astfel, Taycan în versiune entry-level va primi un motor electric, o baterie cu o capacitate de 80 kWh, tracțiune spate și două versiuni de putere: 326 și 381 de cai putere.
Taycan 4S va primi două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, bateria de 96 kWh, care cântărește 650 de kilograme, tracțiune spate și tot două versiuni de putere: 435 și 490 de cai putere.
În momentul lansării, vârful de gamă va fi Porsche Taycan Turbo. Un motor electric, care dezvoltă 218 cai putere și 300 Nm va acționa puntea din față, în timp ce un altul va angrena puntea din spate și va livra 408 cai putere și 550 Nm, pentru o putere totală de 626 CP și un cuplu de 1.000 Nm, pentru o perioadă limitată de timp, grație funcției de overboost.
Primele imagini cu interiorul lui Taycan
Fiecare motor va avea propria transmisie, iar puntea spate va fi echipată cu un diferențial blocabil electronic.
Viitorul Porsche electric se va putea încărca cu o putere de până la 250 kW (350 kW începând din 2021, când va fi disponibil și sistemul de încărcare wireless). Autonomia sa va fi în jur de 515 kilometri.
2,1 tone cântărește Taycan Turbo și poate accelera de la 0 la 100 km/h în 3,2 secunde. Ajunge la 200 km/h în mai puțin de 10 secunde. Nemții trec în contul primului lor model electric o viteză maximă de 261 km/h.
În gamă își vor face apariția, la o dată ulterioară, Tayan Turbo S cu 734 de cai putere și Taycan GTS.
Mașina, pe care am urmărit-o în testele pre-serie, va fi prezentată în septembrie, la Salonul Auto de la Frankfurt. 20.000 de clienți au efectuat deja o precomandă.